דיגיטל וטק

אזהרה חמורה לישראלים: המייל שלכם נפרץ? כך תגלו

ניסיונות פישינג הפכו לעניין שבשגרה כשכמעט כל שבוע יוצאת אזהרה אחרת על הודעה זדונית שמאיימת לסחוט מכם כספים במרמה. איך תוודאו שהמייל שלכם מוגן מפרצה שעלולה לגרור ניסיונות הונאה?
מערכת ice | 
מייל, אבטחה (צילום pixabay)
פריצות ומתקפות האקרים תפסו כותרות רבות בתקופה האחרונה ונראה שהסכנה אורבת בכל פינה. גם חשבון הדואר האלקטרוני שלכם לא חסין מפני אפשרות של פריצה שעלולה להוביל לגישה אל פרטים רגישים ביותר.
הדוא״ל משמש אותנו באופן יומיומי כאמצעי תקשורת לנושאים אישיים ומקצועיים כאחד. כיום ישנם כ-4.1 מיליון משתמשי דוא״ל, ובכל יום נשלחות ומתקבלות יותר מ-306 מיליארד הודעות מייל. אנחנו משתמשים בו לכל דבר – החל משליחת תמונות ושמירה על קשר עם חברים וכלה בהתקשרות עם שירותי בריאות, בנקאות, שירותים ממשלתיים ורבים אחרים.
עם זאת, הדוא״ל הוא מלכודת דבש לפעילות זדונית. באמצעות פריצת החשבונות שלכם, להאקרים יש מגוון רחב של דרכים שמאפשרות להם ליצור רווח מפריצות כאלה. בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים כיצד תוכלו לבדוק האם החשבון שלכם נפרץ, כיצד תוכלו לשחזר אותו וכיצד תוכלו להימנע מהפריצה הבאה.
כלכלת פשיעת הסייבר מגלגלת מיליארדים בכל שנה. חלק גדול מהרווח הזה מגיע ממכירת מידע גנוב, ורבים מאיתנו כלל לא מודעים למידע המאוחסן בחשבונות הדוא״ל שלנו. זה יכול לכלול הצהרות בנקאיות לרואה החשבון, או ששלחנו הסכם שכירות שכולל פרטי קשר, או שאולי שלחנו מידע רגיש במיוחד לעורך הדין שלנו. תוקפי סייבר יכולים לאסוף את המידע הזה ולהשתמש בו נגדנו כדי להשיג מידע נוסף, כדי לנצל אותו למתקפות פישינג ואף כדי לגנוב את הזהות שלנו.
ישנן כמה סיבות נוספות שעשויות לגרום לפושעי סייבר לרצות בגישה לחשבונות שלכם: הפעלת מתקפות מסוג העמסת נתוני גישה. הם מהמרים שאתם משתמשים באותם נתוני גישה גם בחשבונות אחרים, ומשתמשים בתוכנה אוטומטית כדי לנסות ולפתוח גם אותם.
פושע סייבר שפרץ לחשבון שלכם יוכל לגשת לחשבונות אחרים שלכם ולשנות את הסיסמה שלהם. סימן שיכול להעיד על פריצה הוא שליחת הודעות זבל, הודעות פישינג או הודעות זדוניות אחרות לכל אנשי הקשר שלכם.
להאקרים מספר דרכים כדי להשיג את פרטי החשבון שלכם. הם עשויים לשלוח הודעת פישינג ישירות אליכם ולגרום לכם להאמין שהגיעה ממקור אמין ויבקשו מכם ״להתחבר״ מחדש וכך בעצם אתם מעבירים להם את פרטי ההתחברות שלכם בקלות.
 
הודעות לא מזוהות בתיבת הדואר הנכנס ובתיקיית ״פריטים שנשלחו״, חברים שמתלוננים על דואר זבל שמגיע מהכתובת שלכם מספר גדול של בקשות לשינוי סיסמה מאתרים ואפליקציות אחרים, והרמז הכי עבה: אתם לא מצליחים להיכנס למייל כי מישהו שינה את הסיסמה.
כדי להימנע ממקרי פריצה למייל ניתן לנקוט במספר צעדים. השיטה הבטוחה ביותר היא החלפת הסיסמה באופן קבוע אחת לתקופה. יש לשים לב שהסיסמה לא "שקופה", ולא מתבססת על מספרי טלפון שלכם/של קרובים או מספרים אחרים שמזוהים איתכם. ניתן להפעיל כמובן סריקת וירוסים מלאה על המחשב כדי לוודא שהכול תקין ואין בו איומים, השירות הזה כרוך בתשלום בדרך כלל. קיבלתם הודעה חשודה שרוצה את הפרטים שלכם? אל תעבירו אותם אלא אם כן אתם בטוחים שהמקור לא זדוני. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה