דיגיטל וטק

אינטל במהלך נועז: הציגה שבב לכריית ביטקוין

יצרנית השבבים חשפה בסוף השבוע כי היא עובדת על שבב שמיועד לכריית ביטקוין, ואמור לאפשר לכל אחד לכרות את המטבע הקריפטוגרפי בהרבה פחות השקעה מכפי שהיה עד כה
יאיר מור |  1
אינטל (צילום Magma Images)
האם המחשב הבא שלכם יגיע עם שבב נפרד שירוויח לכם ביטקוין? אינטל הודיעה ביום שישי על הקמת חטיבה חדשה בחברה, שמטרתה ליצור שבבים שמיועדים לשימושים ספציפיים למדי. החטיבה, שנקראת "קבוצת מחשוב מותאם", תיצור שבבים שמתוכננים לבצע פעולות מסוימות מאוד, כך שהם יעשו את אותן פעולות ביעילות מקסימלית.
 
השבב הראשון של הקבוצה החדשה, שהחברה טענה כי כבר כמעט מוכן ויתחיל להימכר עוד השנה, מיועד לכריית ביטקוין. לדבריה, הוא מותאם להאצת אלגוריתמים מוצפנים של רשת הבלוקצ'יין – הרשת שעליה מבוססים מטבעות קריפטוגרפיים בכלל, וביטקוין בפרט – ומסוגל לכרות ביטקוין ביעילות גבוהה פי 1,000 לכל ואט של חשמל שהוא צורך מאשר מאיצים גרפיים נפוצים – אך מדובר בהשוואה מעט לא רלוונטית, שכן ביטקוין אינו מטבע שנכרה בדרך כלל על ידי כרטיסים גרפיים, אלא על ידי סוג אחר של שבבים, בעוד כרטיסים גרפיים משמשים בעיקר לכריית מטבעות המבוססים על הטכנולוגיה של את'ריום.
כאמור, השבבים הראשונים צפויים להגיע עוד השנה, ואינטל הבטיחה, בעקיצה לכיוון המתחרות, כי היא מסוגלת לספק שבבים רבים כאלה ללא הפרעה לקצב הייצור שלהם ושל השבבים האחרים שלה, מכיוון שהם זעירים וכל פיס סיליקון שהיא מוציאה עם שבבים כאלה כוללת הרבה יותר מהם מכפי שיש על פיסת סיליקון של חומרה מקבילה של יצרניות אחרות. השבבים הראשונים לא יימכרו ללקוחות פרטיים, אלא לחברות, שביניהן Block (לשעבר Square, חברת התשלומים של מייסד טוויטר ג'ק דורסי), Argo Blockchain ו-GRIID Infrastructure.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יחידות כרייה כאלה קיימים ממזמן
    גל 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למה הם נזכרו עכשיו? וזה כבר ממזמן לא שווה את המאמץ. איך זה יותר יעיל מאופן הכרייה שאחרים עושים? ולא הבנתי, כל המטבעות נכרים בעזרת GPU. לפי מה, לטענתכם, משתמשים לכרייה? צריך כוח עיבוד - כך שזה או על ה CPU או על ה GPU. יש הסברים למה (אפשר למצוא בין היתר בוויקי של ביטקוין - bitcoin.it), אבל GPU מסוגל לבצע עיבודים יותר כבדים, כמו שנדרש במטבעות מבוזרים, ביותר קלות.
    סגור