דיגיטל וטק

צרות בתחבורה הציבורית: היורש של האוטובוסים והרכבות בוטל

הרעיון שפיתח אילון מאסק כדי להחליף את האוטובוסים והרכבות בתחבורה מהירה ויעילה יותר נראה רחוק מאי פעם מהגשמה, לאחר שהחברה העיקרית בתחום החליטה לשנות כיוון
יאיר מור | 
משבר הקורונה (צילום freepik)
Virgin Hyperloop, לשעבר Hyperloop One, פיטרה בימים האחרונים 111 עובדים – כמחצית מכוח האדם שלה, כך נודע לעיתון פייננשל טיימס מעובדים לשעבר, ואושר על ידי החברה עצמה.
לדברי העובדים, הפיטורין ההמוניים הוכרזו בשיחת וידאו, ולא היו צפויים. החברה אמרה להם כי החליטה לצמצם את תחום פעילותה, ובמקום לנסות לפתח כלי תחבורה ציבורית לשינוע נוסעים, היא תתמקד בתחום שינוע המטענים בלבד. לכן, כל העובדים שעוסקים בתחום שינוע הנוסעים מיותרים מבחינתה.
 
Virgin Hyperloop מקבוצת וירג'ין של המיליארדר הבריטי סיר ריצ'ארד ברנסון הוקמה ב-2014, מספר חודשים לאחר שאילון מאסק, שאז היה ידוע בעיקר כמייסד ענקית התשלומים ברשת פייפאל, פרסם פירוט להגשמה של רעיון עתיק יומין: מערכת תחבורה ציבורית חדשה, המבוססת על צינורות ואקום ובהם מסילות מגנטיות שמעליהן "צפות" קפסולות שנראות כמו קרונות רכבת זעירים. בזכות המגנטים והוואקום, החיכוך בתוך המנהרות נמוך מאוד ומאפשר לקרונות לנוע בהן במהירויות של כ-1,000 קמ"ש – מהירות גבוהה יותר מרוב הטיסות היום.
וירג'ין הייפרלופ לא היתה החברה היחידה שהוקמה כדי להגשים את הרעיון הזה – אך בעשור שחלף מאז, היא היחידה שהצליחה להדגים אבטיפוס עובד לפני קצת יותר משנה (נובמבר 2020). היא משכה משקיעים רבים, וגייסה כ-450 מיליון דולר. עם זאת, הקושי הרב בהגשמת הטכנולוגיה, יחד עם מה שנראה כחוסר עניין מספיק מצד גופים מתחום התחבורה הציבורית, גרמו לה להחליט שזה לא הכיוון שאליו היא צריכה לחתור.
במקום זאת, כאמור, תתמקד החברה בשינוע מטענים – מה שמשרת היטב את מחזיקת המניות המרכזית שלה, ענקית הנמלים והשינוע DP World מדובאי. מדובר בתחום שמכניס יותר כסף מתחבורה ציבורית, ודורש פחות השקעה בנוחות הנסיעה.
דובר החברה מסר לעיתון כי השינוי יאפשר לחברה "להגיב בדרך זריזה, מהירה ויעילה יותר מבחינה תקציבית" וכי ההחלטה "לא נלקחה בקלות". הוא טען כי מגפת הקורונה ומשבר שרשרת האספקה תרמו להחלטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה