דיגיטל וטק

פלישה לאוקראינה: המתקפה הראשונה של רוסיה היתה בסייבר

שעות בודדות לפני המתקפה הצבאית, תקפה רוסיה את אוקראינה באמצעות הפלה ופריצה לאתרים חשובים, שכללו משרדי ממשלה ובנקים מרכזיים
מערכת ice | 
מתקפת סייבר על אוקראינה (צילום pixabay)
מספר אתרים חשובים באוקראינה הותקפו ביומיים האחרונים, ככל הנראה על ידי רוסיה, במה שיכול להתפרש כמתקפה מוקדמת לשיבוש היכולת של האוקראינים להתמודד מול המתקפה הצבאית שהחלה הלילה.
אתמול, שעות בודדות לפני המתקפה הצבאית בעולם האמתי, דיווח השירות הלאומי לתקשורת מיוחדת והגנת המידע באוקראינה כי מספר אתרי ממשלה ובנקים חוו מתקפות DDoS – תקיפות שמבוצעות על ידי הפניית המוני בקשות לשרתים או מחשבים ממכשירים שכלל לא מנסים להיכנס אליהם, כדי להעמיס עליהם ולגרום לכך שלא יהיו זמינים למי שבאמת רוצה להיכנס אליהם.
 
"היום, אתרים של מספר מוסדות ממשלה ובנקאות חוו מתקפות DdoS מאסיביות פעם נוספת", נכתב בהודעה. "כמה ממערכות המידע שהותקפו אינן זמינות או עובדות לסירוגין. הדבר נובע בשל מיתוג תעבורה לספק אחר כדי למזער את הנזק. אתרים אחרים עומדים ביעילות נגד המתקפה ועובדים כרגיל". המשרד הוסיף כי הוא, יחד עם "נתינים אחרים של מערכת אבטחת המידע הלאומית", עובדים על הגנה מהמתקפות.
בהמשך הערב, הזהירה חברת אבטחת המידע ESET מפני מתקפה זדונית במיוחד שכוונה נגד אוקראינה: תוכנה שניצלה את הפופולאריות כל כלי לתחזוקת מחשבים של חברה בשם Easus כדי לחדור למחשבים בממשל ובשירותים החיוניים באוקראינה ולמחוק מהם את כל המידע, כך שלא יוכלו לתפקד. לדברי החברה, התוכנה הצליחה לחדור ל"מאות" מחשבים במדינה.
המתקפות החלו במקביל לדיון בפרלמנט האוקראיני על הכרזת מצב חירום (שאושרה), כאשר יו"ר הפרלמנט, רוסלן סטפנצ'וק, סיפר כי הוא ומשפחתו חוו "מתקפות סייבר" בעצמם.
ארגון Netblocks, שעוקב אחר שיבושים בפעילות האינטרנט, דיווח כי האתרים שהותקפו כללו את משרד החוץ, משרד ההגנה, משרד הפנים, הביטוח הלאומי וקבינט השרים. בנוסף, אתרי PrivatBank, הבנק המסחרי הגדול במדינה, ו-OschadBank, האחראי על החסכונות, הותקפו גם הם.
ספקית שירותי הענן הענקית Cloudflare אמרה לאתר ZDNet כי ראתה מתקפות "ספורדיות". "ראינו יותר פעילות DdoS השבוע, אך פחות מאשר לפני חודש. היו מתקפות נגד אתרים בודדים באוקראינה שגרמו לשיבושים. עד כה הן היו צנועות יחסית בהשוואה למתקפות DdoS ענקיות שאיתן התמודדנו בעבר", היא מסרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה