דיגיטל וטק

החל מהלילה: אינסטגרם תיסגר למיליוני משתמשים

הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם עומדת לאבד מיליוני משתמשים, לאחר החלטה דרמטית וחסרת תקדים של מטא
יאיר מור | 
תקלה באינסטגרם (צילום pexels)
בעוד שעתיים בדיוק תיחסם הרשת החברתית הוויזואלית אינסטגרם ברוסיה, כך הודיע השירות הפדרלי לפיקוח על תקשורת, טכנולוגיות מידע ותקשורת המונים, רוֹסְקוֹמְנַדְזוֹר, ביום שישי בערב.
"ב-11 במרץ ביצעה מטא החלטה חסרת תקדים, על ידי הענקת הרשות לפרסום מידע המכיל קריאות לאלימות נגד אזרחים רוסים ברשתות החברתיות שלה, פייסבוק ואינסטגרם", נכתב בהודעה שפרסם הצנזור. "ברשת החברתית אינסטגרם מופצות הודעות הקוראות ומעודדות פעולות אלימות נגד אזרחים רוסים, שבקשר אליהן התובע הכללי הרוסי דרש שרוֹסְקוֹמְנַדְזוֹר יגביל את הגישה לרשת החברתית הזו".
 
"מאחר שייקח זמן למשתמשי אינסטגרם פעילים להעביר את התמונות והסרטונים שלהם לרשתות חברתיות אחרות ולהודיע (על המעבר) לאנשי הקשר והעוקבים שלהם, רוסקומנדזור החליט להשלים את ההליך להטלת הגבלות על הגישה לאינסטגרם בחצות של 14 במרץ (כלומר הלילה; י"מ), ולספק למשתמשים 48 שעות נוספות למעבר", המשיך הגוף, במה שקבע את שעת הסגירה לעוד שעתיים בדיוק, ב-23:00 לפי שעון ישראל.
ההודעה הגיעה בתגובה למהלך הדרמטי של מטא, שכזכור ביום חמישי האחרון הודיעה כי למשתמשים במדינות "סובב-רוסיה" – אוקראינה, אזרבייג'ן, אסטוניה, ארמניה, גיאורגיה, הונגריה, לטביה, ליטא, סלובקיה, פולין ורומניה, לצד רוסיה עצמה – מותר כעת להסית לרצח חיילים רוסים ונשיא המדינה, ולדימיר פוטין. תחילה הגיבה רוסיה בדרישה להתערבות של ממשלות אחרות, ובמרכזן ארה"ב, אך בינתיים היא פועלת בעצמה נגד הרשתות החברתיות של מטא.
 
ניק קלג, נשיא פייסבוק, הגיב לצעדים הרוסים בהצהרה מוזרה למדי: "המדיניות שלנו ממוקדת בהגנה על זכויותיהם של אנשים לדיבור כביטוי של הגנה עצמית בתגובה לפלישה צבאית למדינתם", הוא כתב. "העובדה היא שאם היינו מחילים את מדיניות התוכן הרגילה שלנו ללא כל שינוי – יכולנו להסיר עכשיו תוכן של אוקראינים פשוטים, המביעים את ההתנגדות והזעם שלהם נגד כוחות הצבע הפולשים , מה שהיה מוצג, ובצדק, כבלתי קביל". כלומר: פייסבוק התירה הסתה לרצח משום שאם לא היתה מאפשרת זאת היו עלולים להאשים אותה בחוסר רגישות.
"לשם הבהרה", המשיך קלג, "אנו הולכים להחיל את המדיניות הזו רק באוקראינה עצמה. אין לנו כל טינה לעם הרוסי. אין כל שינוי במדיניות שלנו בקשר לדברי שטנה ככל שהעם הרוסי נוגע לעניין. לא נסבול רוסופוביה וכל סוג של אפליה, הטרדה או אלימות כלפי רוסים בפלטפורמות שלנו. זוהי החלטה בלתי רגילה שהתקבלה בנסיבות בלתי רגילות וחסרות תקדים. נמשיך לבחון את המצב בזמן הקרוב".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה