דיגיטל וטק

"רוקדים עם כוכבים" עוזבת את הטלוויזיה - וזו הסיבה?

תוכנית הריאליטי האהובה הודיעה כי את העונות הבאות שלה לא תוכלו לראות בטלוויזיה – לאן היא עוברת ומה זה אומר על המגמות בתחום?
יאיר מור |  8
רוקדים עם כוכבים 2022 (צילום שי פרנקו)
האם ערוצי הטלוויזיה בדרך להכחדה? ביום שישי בערב (לפי שעון ישראל) יצאה דיסני בהכרזה דרמטית, שעשויה לשנות באופן משמעותי את שוק הטלוויזיה.
לפי ההודעה שהועלתה לחשבון הטוויטר של החברה, החברה החליטה לשדר את שתי העונות הבאות של הגרסה האמריקאית של "רוקדים עם כוכבים", אחת התוכניות המצליחות ביותר בארה"ב, מרשת הטלוויזיה ABC שבבעלותה לשירות הסטרימינג שלה, דיסני+. בכך יבואו לקיצן 16 שנים ו-30 עונות של התוכנית בטלוויזיה האמריקאית.
 
קארים דניאל, נשיא חטיבת הפצת המדיה והבידור של דיסני, מסר לאתר דדליין כי "'רוקדים עם כוכבים' בידרה מעריצים במשך 16 שנים ב-ABC, ואנו נרגשים להביא את התוכנית האהובה הזו באופן בלעדי לדיסני+ כתוכנית הראשונה של הפלטפורמה שתשודר בשידור חי. המשיכה של התוכנית עבור קהל רחב, יחד עם הפופולאריות המדהימה של פרקי התחרות המרוכזים בדמויות של דיסני, הופכות את דיסני+ לבית המושלם עבור 'רוקדים עם כוכבים' בעודו ממשיך להרחיב את קהל היעד שלנו". גם רשת ABC מסרה כי השינוי מיטיב עימה, מכיוון שהוא מפנה לה יותר משבצות שידור למשחקי פוטבול.
עם זאת, מדובר בשינוי טקטוני בתעשייה. בניגוד לגרסה הישראלית המשודרת בקשת 12, "רוקדים עם כוכבים" האמריקאית משודרת בשידור חי. עד כה, תוכניות מהסוג הזה נשארו בתחנות הטלוויזיה הרגילות, בעוד שירותי הסטרימינג היו המקום שבו צופים בתוכן מוקלט. כעת, לראשונה, מתחיל גם תוכן חי לזלוג לשירותי הזרמת הווידאו, מה שמייתר לחלוטין את ערוצי הטלוויזיה המסורתיים.
 
חיזוק לתיאוריה הזו מגיע מתחום הספורט: בשבוע האחרון נודע כי אמזון פריים וידאו ישדר בעונת 2022 של ליגת הבייסבול MLB, שנפתחת בהמשך החודש הנוכחי, 21 משחקים של קבוצת הניו-יורק ינקיז באופן בלעדי. זו אמנם לא הפעם הראשונה שבה אמזון פריים וידאו ישדר את משחקי הקבוצה, שאת תחנת הטלוויזיה שלה רכשה אמזון ב-2019, אך זו הפעם הראשונה שהשידור בסטרימינג יהיה בלעדי, ולא מקביל לשידור טלוויזיוני רגיל.
מעבר לכך, לאחרונה הודיעה NBC יוניברסל כי שירות הסטרימינג שלה, Peacock, ישדר השנה באופן בלעדי 18 משחקים של ליגת הבייסבול, ובסוף השבוע האחרון שידרה אפל לראשונה אי פעם משחק של הליגה בשירות אפל טיוי+.
חברות הטלוויזיה ראו את השינוי הזה מגיע, ואפילו בארץ כבר ניתן לראות הכנות לקראתו, ובראשן שיתוף הפעולה בין קשת ל-RGE להשקת שירות הטלוויזיה FreeTV. החברה שמשדרת את התוכניות ומשדרי החדשות הנצפים בישראל וזו שמחזיקה את ערוצי הספורט הגדולים כנראה מנסות להיכנס לתחום הסטרימינג לפני ששירותי הסטרימינג באים "לגנוב" את התכנים החיים שלהן.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    הלואי גם הישרדות וכל המיסעדות,די די נימאס (ל"ת)
    יאקי 04/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    ממש דרמה (ל"ת)
    יעל 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    ברוך שפטרנו
    בלה 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נמאס כברממילא מכל תכניות הריאליטי, הגיע הזמן לשינוי!!! עוד עונה ועוד עונה של רמה ירודה, הגיע הזמן לרעיונות אחרים
    סגור
  • 5.
    רוקדים על הדם
    חיזביביאללה 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    במקומה יהיה "רוקדים על הדם" עם גרב ובן גביר ולהקת הכלבלבים מוצצי הדם
    סגור
  • 4.
    שופטים גרועים
    א.ג 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    טוב שהיא יורדת שופטים שקבעו מראש מי הזוכה שלהם, ילא ראויים
    סגור
  • 3.
    רוקדים עם כוכבים
    רות 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ברוך השם זה לא היהרקודים זאת היתה אקורובטיקה התעמלות עם מוזיקה
    סגור
  • 2.
    סוך סוף שנות ה 2000
    רוקדים על עמודים 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עכשיו שהמפרסמים יראו את נתוני האמת של ההזמנות ב vod (ולא בהערכה), בערוצים 12 13יראו שאין מקום להפקות המשעממות האלה כי אף אחד לא יצפה לצפות במליוני פרקים ב vod כשזה לא בשידור חי, וזה ייהפך לנישה יקרה להפקה. יחזרו לתכניות זולות כמו חתונמי אהביני וכל מיני נסיונות לייצור פורמטים חדשים. חוץ מנינג׳ה אין פה ריאליטי סוחף. הישרדות יכולה להגיע לזה אם יעברו את זה לרשתות התוכן הוט/ יס ויקצרו את הפורמט ויהפכו אותו לאמין ובלי התערבויות הפקה.
    סגור
  • 1.
    רוקדים
    שמוליק 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכל מכור לא נורא
    סגור