דיגיטל וטק

גוגל מקטינה את הטלפון בשקל תשעים (או קצת יותר)

החברה הציגה אמש מגוון מכשירים חדשים, ובמרכזם סמארטפון קטן אך עוצמתי ביותר עם תכונות ייחודיות ותו מחיר של 450 דולר בלבד
יאיר מור | 
גוגל נגד האפליקציות הכי חשובות לצרכנים (צילום pixabay, ויקיפדיה)
גוגל פתחה אמש (רביעי) בקליפורניה את כנס המפתחים השנתי שלה, I/O, והציגה בו שלל מכשירים חדשים מתוצרתה.
הכוכב המרכזי של האירוע היה Pixel 6a, סמארטפון חדש בסדרת המכשירים של החברה שלא נמכרת לצערנו בישראל. כמו בדורות קודמים של הסדרה, ה-a בשם מרמזת שמדובר בסך הכל בגרסה מוזלת של פיקסל 6, שהוצג בשנה שעברה, המגיע במחיר נמוך משמעותית ובגודל קטן יותר, שהופך אותו לאחד המכשירים הקטנים בשוק בשנים האחרונות.

הנתונים שנשארו ללא שינוי כוללים את שבב ה-Tensor שתוכנן על ידי גוגל עצמה וממוקד במהירות מקסימלית ויכולות בינה מלאכותית, מערך צילום אחורי כפול עם 2 חיישני 12 מגה-פיקסל – אחד מאחורי עדשה רגילה ואחד מאחורי עדשה רחבה – מצלמה קדמית עם חיישן 8 מגה-פיקסל, יכולת למחוק אנשים או עצמים מיותרים מתמונות באמצעות אפליקציית עריכת תמונות מובנית, קישוריות סלולרית מהדור החמישי ו-5 שנים של עדכוני אבטחה.
מה שהשתנה בגרסה הזו של המכשיר, כאמור, הם הגודל והמחיר: הוא יעלה 450 דולר בלבד – 150 דולר פחות מפיקסל 6 המקורי – ויגיע עם מסך בגודל 6.1 אינץ' וגוף שהוא אחד הקטנים בשוק מאז גלקסי S10e שהושק ב-2019. הוא ישווק בחו"ל החל מ-28 ביולי, כאשר הזמנות מוקדמות תתאפשרנה כבר שבוע קודם לכן. כאמור, המכשיר לא צפוי להימכר בישראל.
 
בנוסף לפיקסל 6a הציגה גוגל צמד מכשירים יקרים יותר, פיקסל 7 ופיקסל 7 פרו – אך כאן מדובר היה רק בהצצה קלה למכשיר שהפרטים המלאים אודותיו צפויים להיחשף רק לקראת סוף השנה, בדיוק כפי שעשתה החברה לפני שנה כאשר חשפה הצצה ראשונה לפיקסל 6 בכנה המפתחים אך את הפרטים המלאים שמרה לאוקטובר, אז השיקה את המכשירים יחד עם גרסה חדשה של אנדרואיד (מה שצפוי לקרות שוב השנה). ההצצה החטופה חשפה עיצוב דומה, אך עם מערך צילום אחורי משולש והחברה ציינה כי המכשירים יכללו דור חדש של שבב ה-Tensor שלה וגוף מאלומיניום ממוחזר.

גם האוזניות של גוגל, שגם הן אינן נמכרות בישראל, זכו לשדרוג בדמות Pixel Buds Pro – אוזניות נטולות חוטים חדשות במחיר 200 דולר, שכוללות כמה שדרוגים לעומת הדור הקודם: יש להן מעבד צליל בעל 6 ליבות, ביטול רעשים פעיל וחיי סוללה ארוכים יותר של עד 7 שעות שימוש עם ביטול רעשים פעיל ועד 11 שעות ללא ביטול רעשים. הן מתחברות לשני מכשירים במקביל וממתגות ביניהם אוטומטית, תומכות בצליל היקפי במכשירים תומכים (כרגע אין כאלה, אך סדרת פיקסל 7 תתמוך בתכונה הזו), נשלטות במגע או בדיבור עם העוזרת הקולית של גוגל ועמידות למים בתקן IPX4. הן תימכרנה בצמוד לפיקסל 6a החל מ-28 ביולי עם אפשרות להזמנה מוקדמת שבוע קודם לכן.
מכשיר אחר שהציגה גוגל באירוע הוא השעון החכם הראשון שלה – פרויקט שנמצא בתכנון כבר שנים רבות, ובחודשים האחרונים הודלף אינספור פעמים. שעון ה-Pixel Watch יגיע בסתיו, יחד עם סדרת פיקסל 7, וכולל עיצוב עגול קמור דמוי חלוק נחל, מסך מגע כמעט ללא שוליים, כפתור מגע בעל מנגנון רטט המדמה סיבוב לשליטה וחיבור עם אפליקציית FitBit, החברה שעליה מבוססות יכולות מעקב הבריאות של השעון לאחר שגוגל רכשה אותה בעסקה שהוכרזה ב-2019 ונסגרה ב-2021 תמורת כ-2.1 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה