דיגיטל וטק

טוויטר נכנעת לאילון מאסק: התפתחות דרמטית בעסקת המיליארדים

אחרי חילופי ציוצים והאשמות, עסקה שהתחילה בקול תרועה רמה ונעצרה בחריקת בלמים, טוויטר נכנעת וצפויה למסור לאילון מאסק  את המידע שהתנה בו את קיום העסקה
מערכת ice |  4
טוויטר, אילון מאסק
אחרי האיום של אילון מאסק לפרוש מעסקת הענק בסך ה-44 מיליארד דולר מול טוויטר, בעקבות סירוב של החברה למסור לו מידע על החשבונות המזויפים שלה, נראה שהציפור של טוויטר יורדת מהעץ והולכת לקראת האיש העשיר בעולם.
הניו יורק טיימס מדווח הבוקר כי טוויטר מתכננת כעת לתת למאסק את מה שרצה - גישה לחלק גדול מהנתונים שלה, ואף ייתכן שעד הציוץ האחרון (או הראשון?) ברשת.
חברת המדיה החברתית הסכימה לאפשר למר מאסק גישה ישירה ל"צינור האש" שלה, זרם מיליוני הציוצים הזורם ברשת של החברה על בסיס יומי, על פי מקורות שדיווחו ל'טיימס'. לא ברור אם מר מאסק יקבל גישה מלאה או חלקית ל"צינור האש" הזה.
 
המידע ייתן למאסק את הכלים להבחין כמה חשבונות בפלטפורמת טוויטר עשויים להיות מזויפים. אבל זה לא סביר שיעזור לו להגיע למסקנה של טוויטר ש-5% מהחשבונות הפעילים שלה הם מזויפים, מכיוון שהחברה משתמשת במתודולוגיה אחרת הכוללת נתונים קנייניים וניתוח אנושי כדי להגיע לנתון הזה. מאסק אמר שהוא לא מאמין שרק 5 אחוז מהחשבונות הפעילים של טוויטר הם מזויפים.
המהלך של טוויטר עשוי להקשות על מר מאסק לסגור את העסקה. ביום שני שלחו עורכי דינו מכתב לחברה, והאשימו אותה בכך שהיא מגבילה את מאמציו להשיג מידע חיוני לסגירת הרכישה. במשך שבועות, מר מאסק גם צייץ תגובות דוקרניות יותר ויותר על החשבונות המזויפים של טוויטר, שנראה כי הם מנחים את הבסיס למשא ומתן מחודש או לחלופין ליציאה מההסכם.
 
מאסק הסכים לרכוש את טוויטר באפריל תמורת 54.20 דולר למניה. אם העסקה תתפרק, יהיו עמלת פירוק של מיליארד דולר. אבל ההסכם כולל "סעיף ביצוע ספציפי", המעניק לטוויטר את הזכות לתבוע אותו ולאלץ אותו להשלים או לשלם עבור העסקה, כל עוד מימון החוב שגיבש יישאר על כנו.
דובר טוויטר סירב להגיב ל'טיימס' על מתן גישה למר מאסק לזרם הציוצים, אך התייחס להצהרה קודמת. "לטוויטר יש ותמשיך לשתף מידע בשיתוף פעולה עם מר מאסק כדי להשלים את העסקה בהתאם לתנאי הסכם המיזוג. אנו מאמינים שההסכם הזה הוא לטובת כל בעלי המניות. בכוונתנו לסגור את העסקה ולאכוף את הסכם המיזוג במחיר ובתנאים שסוכמו". 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חלאס עם ה"מר" הזה
    דוביאן 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרגתם
    סגור
  • 3.
    בעברית אין מושג כזה ״צינור אש״!
    רוני 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא לקרוא לזה פשוט זרם תגובות???
    סגור
  • 2.
    השם Elon מבוטא אילן, לא אילון ולא אלון
    רוני 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך הוא מבטא את שמו, אילן, כמו בעברית. האנגלית שלכם חלשה ואתם לא מוודאים היגוי שמות. בתקשורת האמריקאית אתם שומעים אילן ו״מעברתים״ לאלון!!!
    סגור
  • 1.
    "צינור אש" ?
    האינסטלטור 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צינור אש? מה זה התרגום העילג הזה. המושג המקורי הוא firehose, מלשון צינור כיבוי. ולמה דווקא המושג הזה? כי עובר שם דאטא בקצב גבוה
    סגור