דיגיטל וטק

גוגל מודיעה: השירות הוותיק שכולם מכירים - ייסגר

פחות מחודש לאחר שהודיעה על סגירת שירות תקשורת פופולארי אחד שלה, מודיעה גוגל על סגירתו של שירות נוסף מאותו תחום כדי להפחית את הפיצול והבלבול בין השירותים
יאיר מור |  1
גוגל נגד האפליקציות הכי חשובות לצרכנים (צילום pixabay, ויקיפדיה)
הנגאאוטס – אאוט. גוגל הודיעה אמש (שני) כי לקראת סוף השנה הנוכחית ייסגר סופית שירות Hangouts, כחלק ממאמציה לצמצם את הכמות האדירה של שירותי תקשורת מקבילים שהיא מציעה.
שירות הנגאאוטס ייסגר בנובמבר – אך החברה מנסה "לזרוק" את המשתמשים החוצה עוד קודם לכן. כבר כעת היא החלה להציג למשתמשי השירות במכשירים נייסים בעת כניסה לאפליקציה הודעה קופצת המודיעה להם כי "כמה אפשרויות לא יעבדו כמצופה", ומציעה להם לעבור בלחיצה לאפליקציית Google Chat. בגרסת הדפדפן, משתמשים "ייזרקו" מאתר הנגאאוטס לאתר גוגל צ'אט החל מהחודש הבא ללא אזהרה.
 
החברה הדגישה כי המידע של המשתמשים לא יילך לאיבוד, וכי כל השיחות יעברו עם המשתמשים מהנגאאוטס לגוגל צ'אט, ומשתמשים שאינם רוצים לעבור יוכלו להוריד את היסטוריית השיחות שלהם בשירות באמצעות Google Takeout, הכלי שמאפשר לגולשים לקבל מגוגל את כל המידע שיש לה עליהם.
לדברי גוגל, גוגל צ'אט נותנת פיתרון תקשורת טוב יותר, המתחבר לשירותי העבודה של החברה – המסמכים (Docs), גיליונות העבודה (Spreadsheets) והמצגות (Slides) – ולמעשה מהווה תחרות מול פתרונות תקשורת ארגוניים כמו Slack. לכן, היא הודיעה כבר ב-2018 על פתיחת גוגל צ'אט לכולם, לפני כשנה וחצי הודיעה כי היא מתכוונת לסגור את הנגאאוטס ומעודדת משתמשים לעבור לצ'אט, ובתחילת השנה הנוכחית סגרה את הנגאאוטס למשתמשים עסקיים.
המהלך הזה מצטרף לשני מהלכים דומים של החברה מהזמן האחרון: בתחילת החודש נסגר שירות GChat (לשעבר Google Talk), ובחודש הקודם היא הודיעה על סגירת אפליקציית Duo לטובת Meet – אלא שבמקרה ההוא ביצעה זאת גוגל באופן הפוך: דווקא האפליקציה השנייה הוסרה מהחנויות, וכל התוכן שלה, כולל השם והסמל, עבר לראשונה. הסיבה היתה של-Duo יש הרבה יותר משתמשים, וגוגל רצתה לנצל את העובדה הזו כדי לכפות עליהם את השירות הפחות פופולארי. גם הפעם, להנגאאוטס יש יותר מ-5 מיליארד התקנות לעומת 10 מיליון בלבד לצ'אט. לכן, לא ברור מדוע לא חזרה החברה על ה"טריק" שלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברוך שפטרנו
    סבטלנה 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מכירה
    סגור