דיגיטל וטק

שר התקשורת בבשורה למיליוני ישראלים: הסיבים האופטיים בדרך

השר יועז הנדל חתם היום על החלטה שמורידה באופן משמעותי את עלות פרישת הסיבים ליישומים בפריפריה, במטרה לעודד את חברות התקשורת לספק שירותים ביישובים אלה

יאיר מור |  1
סיבים אופטיים (צילום freepik)
משרד התקשורת, בניצוחו של השר יועז הנדל, מכריז על רפורמה נוספת בדרך לפרישת רשתות התקשורת החדישות ביותר עבור אזרחים ישראלים רבים ככל הניתן: הבוקר (שלישי) חתם הנדל על ההחלטה להפחית באופן משמעותי את התעריפים עבור חברות פרטיות לפרישת תשתיות סיבים אופטיים לפריפריה תוך שימוש בתשתיות הקיימות של בזק באזורים שהוגדרו כאזורי תמרוץ. המשרד מסר לאתר ice כי אזורים אלה מונים 480,000 משקי בית, או 2.1 מיליון איש.
עד כה, חברות כגון פרטנר, סלקום ואחרות שרצו לפרוש סיבים אופטיים ליישובים מרוחקים נאלצו לשאת בהוצאות הכבדות של חפירות ליצירת תעלות שבהן יעברו הכבלים לאותם יישובים, או תשלום גבוה למדי לבזק עבור שימוש בתעלות שלה. התעריף עמד על 409 שקל לק"מ עבור גישה לקנה ו-501 שקל לק"מ עבור "סיב אפל" – כלומר 'חכירה' של רוחב פס פנוי בתוך תשתית סיבים קיימת של בזק שאינו מנוצל.
 
כעת, חתך הנדל את התעריפים הללו ב-74.3% עבור הגישה לקנה ו-61.5% עבור "סיב אפל". המטרה היא להוזיל את העלויות עבור חברות שרוצות להשתמש בתשתית קיימת של בזק לפרישת סיבים אופטיים לאזורים שבהם בחרה בזק עצמה שלא לספק את השירות
"המשימה שלנו היא לחבר את ישראל בכל מקום", מסר השר הנדל. "פריסת אינטרנט מהיר בנגב, בגליל ובשדרה המזרחית צריכה להיות מובנת מאליה. לשם כך החלטתי להפחית את התעריף של שימוש בתשתיות בזק, מהלך שיחזק את הכדאיות הכלכלית של החברות המתחרות לפרוס באזורי התמרוץ מוקדם מהצפוי ויעודד תחרות. היום כבר מבינים את החשיבות של נגישות לסיבים האופטיים לצמצום פערים בין פריפריה למרכז".
המשפט האחרון מתייחס למחקר של הבנק העולמי שהוצג בפני הנדל לפני כשבועיים, ולפיו כל עלייה של אחוז בשימוש בתשתיות תקשורת קוויות (בדגש על אינטרנט מבוסס סיבים אופטיים, כמובן) מגדילה את התמ"ג ב-0.08%, וכל עלייה מקבילה בשימוש בתשתיות תקשורת ניידות (כלומר סלולריות, בדגש על דור חמישי) מגדילה את התמ"ג ב-0.4%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שר תקשורת תותח !
    אילן 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וכדי לקדם מאוד את התקשורת הסלולרית דור 5 שיקדם מכרז לחברת סלולר חדשה שתעבוד רק בדור 5 וכך כל חברות הסלולר יצטרכו להתאים את עצמם .
    סגור