דיגיטל וטק

שעון חכם אאוט: זה הפיתוח הבא שיסעיר את עולם הספורט

תזכרו איפה קראתם את זה בפעם הראשונה: פיתוח חדש מאוניברסיטת אוהיו בארצות הברית מצא דרך חדשה לעקוב אחר פעילות הלב ומדדים נוספים בעת פעילות ספורטיבית
מערכת ice | 
ריצה (צילום freepik)
בימנו אפליקציות הבריאות והכושר הגופני צוברות תאוצה. אנשים רבים משתמשים בטלפונים ובשעונים החכמים שלהם כדי לעקוב אחר הדופק ומדדים אחרים בזמן פעילות גופנית. כעת, מכשיר חכם חדש עשוי להיות לשנות השוק הצפוף. חוקרים מאוניברסיטת אוהיו סטייט פיתחו חיישן לו קראו "שרשרת חכמה". השרשרת יכולה לנטר את רמות הגלוקוז בדם דרך הזיעה של העונד.
החוקרים מקווים שהמכשיר הזה יוכל להשתמש בסמנים הביולוגיים הכימיים הנמצאים בזיעה כדי לזהות שינויים שונים בבריאותו של אדם. השרשרת החכמה, שמגיעה עם אבזם ותליון פונקציונליים, משתמשת במעגל תהודה, במקום בסוללה. מעגל התהודה משקף אותות בתדר רדיו הנשלחים על ידי מערכת קורא חיצונית
  
לצורך המחקר, החוקרים ביקשו מהמשתתפים לרכוב על אופניים בתוך הבית במשך 30 דקות ולאחר מכן לקחת הפסקה של 15 דקות. במהלך ההפסקה צרכה הקבוצה משקאות ממותקים לפני סבב הרכיבה השני. החיישן שבשרשרת החכמה עקב בהצלחה אחר כמות הגלוקוז ואמת הסוכר בדם, יתרה מזו המכשיר נזקק לכמות זיעה מינימלית בלבד כדי שהממשק של החיישן יפעל.
 
"זיעה למעשה מכילה מאות סמנים ביולוגיים שיכולים לחשוף מידע חשוב מאוד על המצב הבריאותי שלנו", אומר ג'ינגואה לי פרופסור למדעי החומרים והנדסת חומרים באוניברסיטת אוהיו. "הדור הבא של חיישנים ביולוגיים יהיה כל כך ביו-אינטואיטיבי ולא פולשני עד שנוכל לזהות מידע מפתח הכלול בנוזלי הגוף של אדם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה