דיגיטל וטק

צפו: מארק צוקרברג כפי שלא ראיתם מעולם

מייסד פייסבוק הציג לראשונה את הדור הבא של האווטאר שלו - ואין סיכוי שתצליחו להבדיל בין הדמות הווירטואלית לאמתית
יאיר מור | 
מארק צוקרברג מדבר עם האווטאר שלו (צילום יח"צ)
תגידו שלום לדמויות שנראות כאילו נלקחו מהסדרה המצוירת "סקובי-דו": מטא (לשעבר פייסבוק) הציגה הערב הצצה על העתיד הלא מאוד רחוק, שבו הדמויות שלנו בעולם הווירטואלי תיראינה בדיוק - אבל ממש בדיוק - כמונו. למעשה, אנחנו מאתגרים אתכם למצוא את ההבדלים בסרטונים שבכתבה.
 
האווטארים האלה נקראים בפי אנשי מטא Codec avatars, ומדובר בפרויקט שנמצא בפיתוח זה יותר משלוש שנים. כ-2019 הציגה החברה הדגמה ראשונה שלה - והערב היא הציגה דור חדש, Codec Avatars 2.0. האיכות של שחזור הפנים עלתה, ויותר מכך - החברה הצליחה לפתח יכולת סריקת פנים מהירה, כך שמי שלא חייב את האווטאר הכי מדויק שיש יכול לסרוק את עצמו במשך כ-30 שניות בעזרת הסמארטפון, תוך הזזה שלו כדי ללכוד את הפנים בהבעות שונות מזוויות שונות. לאחר מכן המחשבים של פייסבוק מעבדים את המידע במשך כשעתיים - והתוצאה מדהימה כמעט באותה מידה כמו האווטארים שדורשים סריקה מקצועית של האדם בעמדת חיישנים.

בסרטון הראשון שלפניכם אפשרת לראות עובדת ב'מעבדת המציאות' של מטא סורקת את עצמה באמצעות הסמארטפון ולאחר מכן מציגה מספר משפטים כאשר האווטאר המהיר שלה מופיע על המסך במקומה.

בסרטון השני ניתן לראות הדגמה של טכנולוגיית הסריקה המקצועית. תחילה זה נראה כמו סתם בחור עובד מטא שרוקד בתוך עמדת הסריקה - אך אז הוא קופץ, ותוך כדי הקפיצה הבגדים שלו מתחלפים. לא מדובר בצילום טיקטוק עם הפסקה באמצע, אלא בהחלפה של הבגדים באמצעות תוכנה - וכל הבגדים, בכל הצבעים, נראים אמתיים לחלוטין, כולל תזוזות של הבד בנחיתה.
כל זה לא זמין כרגע למשתמשים, אך מתוכנן להגיע בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה