דיגיטל וטק

רשמית: מדינת ישראל עוברת לענן של גוגל

משרד האוצר הודיע כי החלה העברת שירותי המחשוב של הממשלה לחוות השרתים המקומית של גוגל, שהוקמה כחלק מפרויקט נימבוס. בשנה הבאה תצטרף אליה גם אמזון עם חוות שרתים מקומית משלה
יאיר מור | 
גוגל קלאוד
משרד האוצר הגיב לפני זמן קצר לראשונה על הפעלת חוות השרתים החדשה של גוגל בישראל, שהוקמה כחלק מ"פרויקט נימבוס" לאספקת שירותי ענן באופן מקומי גם לממשלת ישראל ולגופי הביטחון וגם לשוק הפרטי במדינה.
"אזורי הענן המקומי בישראל, במסגרת 'נימבוס', יאפשרו לנו להעביר מערכי מחשוב ממשלתיים משמעותיים לענן, ויביאו להאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית בפעילות המגזר הציבורי ובשירותי הממשלה לאזרחים ועסקים, למינוף טכנולוגיה והנעת חדשנות בממשלה ולשיפור חווית האזרח בצריכת שירותי הממשלה", מסר אביתר פרץ, מנהל החדשנות והטכנולוגיות באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שהוביל את מכרז הענק. "ענן גוגל מביא שירותים מתקדמים וייחודיים שיסייעו לממשלה ולעסקים לשדרג את יכולותיהם".
מנהל מינהל הרכש הממשלתי בחשב הכללי, גל אמיר, הוסיף כי "נימבוס, הוא פרויקט דגל ייחודי מסוגו בארץ ובעולם, שהביא להקמת אזורי ענן מקומיים בישראל שישמשו את הממשלה, אך גם את המשק כולו. הפרויקט תוכנן מראשיתו בראייה משקית, כך שהדרישות של הממשלה יהיו כאלו אשר יתנו מענה לממשלה ולמשק כולו, אשר יקבל בזכות פרויקט זה, תשתיות ענן מתקדמות ובטוחות בישראל".
 
"הפעלת אזור הענן הציבורי בישראל משקפת מחויבות ארוכת טווח של חברות הענן, גוגל ואמזון, לישראל ולהמשך השקעותיהן הגדולות בשוק הישראלי", סיכם החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג. "הקמת האתרים בישראל על ידי חברות אלו מהווה הבעת אמון מצדן במשק הישראלי, תוך השקעת מיליארדי שקלים במשק, אשר יביאו לגידול במספר המשרות בישראל ולגידול בתוצר הישראלי".
כידוע, פרויקט נימבוס נועד לספק תשתית מקומית לשירותי ענן, שכפופה לחוק הישראלי והמידע שעליה אינו תלוי בתשתיות בינלאומיות או בחוקים של מדינות זרות. כך, מובטח שהגישה למידע תהיה גם מהירה יותר, וגם עמידה יותר במקרי אסונות.
כפי שהתגאתה גוגל בהודעתה הרשמית אודות הפעלת חוות השרתים החדשה שלה בתל אביב, מחקר שנערך עבורה על ידי AlphaBeta Economics העריך כי רק הענן המקומי שלה לבדו יתרום לתמ"ג הישראלי 7.6 מיליארד דולר ו-21,200 מקומות עבודה עד סוף העשור.
משרד האוצר ציין בהודעתו כי הפעלת חוות השרתים המקומית של שירות Amazon Web Services (או בקיצור AWS), שזכתה אף היא במכרז, צפויה לקרות במהלך החציון הראשון של 2023. כפי שציינו בבוקר, גם המפסידות במכרז לא נמנעו מהשקעות עתק מקבילות, ואורקל כבר חנכה לפני כשנה בירושלים חוות שרתים מתקדמת בנוכחות הנשיאה והמנכ"לית, צפרא כץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה