דיגיטל וטק

חברה ישראלית מציגה פריצת דרך בעולם הבינה המלאכותית

אינפריס הירושלמית הציגה בינה מלאכותית שמסוגלת להחליף מוקדני שירות לקוחות, סוכני נסיעות, מורים פרטיים ועוד, בזכות יכולות חסרות תקדים שמשלבות הבנה ויכולת פעולה
יאיר מור |  2
בינה מלאכותית (צילום freepik)
החברה הירושלמית Inpris הודיעה לפני שעה קלה על הישג אדיר בתחום הבינה המלאכותית: החברה הקטנה הצליחה לפתח לראשונה טכנולוגיה שמסוגלת לנהל שיחה בשפה טבעית, וגם לתרגם אותה לביצוע מטלות של ממש.
עד כה, מסבירה החברה, התחלקו כלי הבינה המלאכותית מבוססי התקשורת לשניים: כאלה שמסוגלים לקלוט שפה טבעית ולענות עליה תשובות ששייכות לתבניות מוכנות מראש, וכאלה שמסוגלים לפלוט תשובות 'טבעיות' יותר על בסיס מאגר מסוים של פקודות שהם מסוגלים להבין.
 
הפיתוח של אינפריס, שזכה לשם HumAIns – משחק מילים בין המילים האנגליות ל'בני אדם' ו'אנושי' וראשי התיבות של בינה מלאכותית – כולל לדבריה "ארכיטקטורה קוגניטיבית המדמה תהליכי חשיבה אנושיים", וכך מאפשרת לו גם לקלוט דיבור טבעי, גם להשיב בדיבור טבעי. אבל מעל הכל, הוא יכול לא רק לענות במלים, אלא גם לבצע פעולות על ידי חיבור לכל תוכנה שמציעה אפשרות לתוכנות חיצוניות לתקשר איתה. בדוגמה ששחררה החברה ניתן לראות את הבינה המלאכותית שלה מנהלת שיחה עם לקוח ומזמינה עבורו טיסה ובית מלון לפי ההעדפות שהציג.
 
"אנו שמחים לחשוף היום פריצת דרך בתחום ה-Generative AI, שמאפשרת לראשונה למודלי שפה גדולים להתחבר לשירותים דיגיטליים ולבצע פעולות בעולם האמיתי", מסר ניסן ירון, מנכ"ל אינפריס. בפוסט בלינקדאין הוא הוסיף שהפיתוח הוא פרי עבודה של כשנה וחצי, וכי כעת נמצאת החברה במו"מ מול חברת שירות לקוחות גדולה ורשת חינוך גדולה – שתיהן בישראל – ליצירה של ממשקי שירות והוראה. זאת לאחר שהמערכת כבר הוטמעה תוך כדי הפיתוח במוצר הקודם של החברה – מעין שלט חכם ובטיחותי לרכב, שמאפשר כתיבת הודעות בוואטסאפ, איתור מקומות לעצירת מנוחה או תדלוק, הצעת מוזיקה להאזנה בספוטיפיי, חיוגת בטלפון וכו'.
החברה, שהוקמה ב-2011, החלה מפיתוח מקלדת מגע לעיוורים, באמצע העשור הקודם ביצעה פיבוט לממשק מחוות לשליטה על טאבלטים ורכבים, ולאחרונה עברה לתחום הבינה המלאכותית. החברה גייסה עד היום 2.5 מיליון דולר, ורשמה 8 פטנטים בתחום ממשקי האדם-מכונה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ובואו נדבר על הנגטיב של זה, איך הורסים בנאדם באמצעות
    ומי אף פעם לא מפסיד 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בינה מלאכותית. מי שולט? מי מרוויח? שאלות מוסר .
    סגור
  • בני אדם מסוכנים כבר היום. שום דבר לא השתנה. (ל"ת)
    מישהו 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור