דיגיטל וטק

אמנון שעשוע: "מכוניות אוטונומיות לא יחליפו את הרכב הפרטי"

בימים אלה מתקיימת בלאס וגאס תערוכת CES, בה מציג גם מייסד מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע. במסיבת עיתונאים בכנס אמר שעשוע: מובילאיי תהיה שותפה בשירותי רובוטקסי אך לא תפעיל צי בעצמה כמו אובר או ליפט" 
מערכת ice |  7
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום ויקיפדיה)
תערוכת CES, כנס הטכנולוגיה הגדול בעולם המתקיים בימים אלו בלאס וגאס, מציג טכנולוגיות פורצות דרך ברחבי העולם ובהן חברת מובילאיי של פרופ' אמנון שעשוע, שעדכן לגבי מועד כניסתן של המכוניות האוטונומיות לשוק.
"כלכליסט" פרסם כי פרופ' שעשוע אמר במסיבת עיתונאים בתערוכה כי בשנים האחרונות חל שינוי בהבנה שמכוניות אוטונומיות לא יחליפו את הבעלות על רכב פרטי: "הרובוטקסי פתח חלון לשוק חדש של רכב אוטונומי לצרכנים, אבל לא במקום הרכב הפרטי", אמר שעשוע.
לפי שעשוע, המחסום הגדול כיום בפני כניסה של רובוטקסי לשוק הוא לא טכנולוגי: "האתגר הגדול הוא יכולת ליצור עסק בריא. למובילאיי אין כוונה להיות מפעילה של ציי רובוטקסי, אנחנו לא רוצים להיות אובר או ליפט. המודל העסקי שלנו הוא שיתופי פעולה עם פלטפורמות נהיגה אוטונומית ומפעילי תחבורה קיימים. יש לנו צפי הכנסות של 3.5 מיליארד דולר עד 2028 מהסכמים עם שלושה שותפים שמפתחים רובוטקסי על בסיס הטכנולוגיה שלנו. אנחנו לא מדממים כסף בהעלאת אלפי מכוניות לכביש, אלא עובדים עם שותפים שזו המומחיות שלהם. זה מאפשר לנו לפתח עסק בריא".
 
שעשוע הסביר כי יש שלושה ממדים ברמת האוטונומיות: עם/בלי ידיים, עם/בלי עיניים ועם/בלי נהג ברכב: עם ידיים ועם עיניים זו בעצם מערכת הבטיחות בנהיגה המוכרות של מובילאיי. בלי ידייים ובלי עיניים היא אינטראקציה בין אדם למכונה. 
במערכת ללא עיניים, לא צריך פעילות מצד הנהג בתרחישי נהיגה מסוימים. גם כאן יש רמות ביניים, החל מנסיעה בכביש מהיר בלבד מתחת ל-60 קמ"ש בלי שינוי נתיב, דרך נסיעה עד 130 קמ"ש, עבור באפשרות לעלות לרדת ממחלפים, המשך ביכולת לנווט בדרך בין עירונית עם צמתים ורמזורים, הוסף ביכולת נסיעה בדרך כפרית ועד נסיעה בדרך אורבנית.
בלי נהג – לשם כך צריך מפעיל מרחוק, מישהו שיוכל לתת הוראות למכונית אם קורה משהו בלתי צפוי. למשל, שוטר עצר את הרכב ורוצה לדבר עם מישהו.
ב-2022 הכניסה מובילאיי לשימוש את מערכת SuperVision - מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 3/4 –  בלי ידיים אך עם עיניים. "SuperVision מבחינה טכנולוגית מוכנות לנהיגה אוטונומית מלאה", מסביר שעשוע, "אבל עדיין אין לה יכולת להתמודד עם כל התרחישים השונים כדי לאפשר אותה בפועל". להערכת מובילאיי, השנה יהיו בסך הכל 150 אלף רכבים כאלו על הכביש, וב-2026 - 1.2 מיליון.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מה שצריך לפתח זה שוקר חשמלי לחבר אות לנהג
    כעובד מובילאיי 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וברגע שהוא מבצע עברה / מתעסק במשהו אחר חוץ מנהיגה שיחשמל לו תצורה זה הדרך היחידה לטפל בתאונות כי רוב הנהגים של היום הם פשוט עבריינים/ יות שמסכנים את הנהגים שהם נשארו שפויים ומבינים שנהיגה זה לא מישחק ילדים ודורש אחריות מצד הנהג לעצמו ולסביבה
    סגור
  • 6.
    הצלחה של שעשוע
    רפי 01/2023/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כמשקיע מובילאיי בעבר שנהנה מהאקזיטים המרשימים שבוצעו, וכמוני עוד אלפי ישראלים, אני ממליץ לך בחום לאתר את המיזמים הבאים של פרופ' שעשוע ולהשקיע בהם. זה בהחלט יכול לעזור לך בעוד כמה שנים להמתיק את החמיצות שמפריעה לך לפתח שגרת חיים בריאה וחיובית
    סגור
  • 5.
    פשוט תענוג לראות
    מירי זאבי 01/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    האיש עושה את העבודה שלו
    סגור
  • 4.
    כאזרח ישראלי, אני מברך על כל יוזמה כזו! עלו והצליחו!! (ל"ת)
    שי 01/2023/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 3.
    מובילאיי אוטונומי בכאילו (ל"ת)
    רכב 01/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    מובילאי החברה של המדינה (ל"ת)
    רפי 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    גאווה (ל"ת)
    דן 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור