דיגיטל וטק

הפיתוח החדש של אנבידיה: כך תראו כל סרטון ב-4K

הדרייברים החדשים של יצרנית השבבים משתמשים בבינה מלאכותית לשיפור החדות של סרטונים באיכות נחותה
מערכת ice | 
אנבידיה (צילום באדיבות אנבידיה ישראל)
יצרנית השבבים אנבידיה היום (שלישי) שחררה דרייברים חדשים שמאפשרים לחוות כל סרטון שמנוגן על גבי הדפדפנים גוגל כרום ומיקרוסופט Edge כאילו הם ב-4K איכותי. הפיצ'ר, הנקרא NVIDIA RTX Video Super Resolution (VSR), משתמש בבינה מלאכותית לשיפור החדות של סרטונים באיכות נחותה, ותהיה זמינה עבור משתמשים המצוידים בכרטיסים הגראפיים האחרונים מסדרת RTX 30xx ו-RTX 40xx. 
כמעט 80% מרוחב הפס באינטרנט כיום משמש להזרמת וידאו ו-90% מהתוכן הזה זורם ברזולוציה של 1080p ומטה, כולל תוכן ממקורות פופולריים כמו נטפליקס, דיסני פלוס, יוטיוב, טוויץ' ו-Hulu. אבל כשצופים משתמשים ברזולוציה גבוהה מ-1080p - כמו רוב משתמשי המחשבים האישיים, שיושבים בדרך כלל קרוב למסך לעומת צופי הטלוויזיה - הדפדפן נאלץ לשנות את קנה המידה של הסרטון ולהתאימו לרזולוציית התצוגה. רוב הדפדפנים משתמשים בטכניקות בסיסיות לשינוי קנה המידה אלא שזו גורמות לסרטון להיראות מטושטש ומגורען.
 
כשצג 4K מציג סרטון ברזולוציה נמוכה הוא נאלץ "למתוח" אותו וכתוצאה מכך נגרום טשטוש של אפקטים חזותיים, בעיקר בקצוות של פרטים או במרקמים של משטחים. שימוש בבינה מלאכותית גורם לוידאו ברזולוציה נמוכה להפוך ברור וחד באופן ניכר: קצוות נראים ברורים וחדים, שיער נראה "אמיתי" ונופים נראים מציאותיים ובהירים.
שיפור (upscaling) מבוסס בינה מלאכותית מתבצע על ידי הכנסת תמונות ברזולוציה נמוכה דרך מודל למידה עמוקה שחוזה כיצד תיראה התמונה ברזולוציה גבוהה. כדי לבצע תחזיות אלו בדיוק גבוה יש לאמן מודל רשת עצבית על אינספור תמונות ברזולוציות שונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה