דיגיטל וטק

אמזון ומיקרוסופט על הכוונת? זו החקירה שתתנהל בבריטניה

זמן קצר אחרי שגרמניה פתחה בחקירה אל תוך פעילותה של מיקרוסופט במדינה, הרגולטור המוביל בבריטניה מודיע כי יגיש בקשה לבחון את שוק הענן במדינה, בו שולטות ברוב ניכר מיקרוסופט ואמזון
מערכת ice | 
מיקרוסופט תפטר אלפי עובדים (צילום shutterstock, pixabay)
זמן קצר אחרי שבגרמניה הודיעו כי תיפתח חקירה נגד חברת מיקרוסופט על מנת למדוד את מידת הדומיננטיות של ענקית הטכנולוגיה בשוק, היום הרגולטור האחראי בבריטניה, אופקום, מודיע יבקש מרשות ההגבלים העסקיים במדינה לחקור את שוק תשתיות הענן.
השוק המדובר נשלט בעיקר על ידי אמזון ומיקרוסופט, ולפי כלכליסט מטרת החקירה היא לוודא שהשירותים הניתנים במסגרת הענן פועל היטב עבור האנשים המסתמכים עליהם. יתרה מכך, ההודעה של הרגולטור נקבה האופן ספציפי בשמות של אמזון ומיקרוסופט, "תודות" לדומיננטיות שלהן בשוק זה.
ואכן, שתי החברות תופסות נתח שוק המגיע לכ-70% מהיקפו, עם גוגל מאחוריהן בהיקף של עד 10%. לפי הרגולטור, אם תאושר הבקשה הדוח בנושא החברות ושוק הענן בכלל יפורסם בחודש אוקטובר 2023.
 
החקירה בגרמניה תיגע במיקרוסופט באופן ספציפי יותר. ברשות הרגולטורית ציינו כי החקירה נגד מיקרוסופט נובעת מכך שלחברה יש פורטפוליו נרחב, הכולל מערכות הפעלה, תוכנות, שירותי ענן (Azure ו-One Drive), משחקי מחשב (XBOX) ופלטפורמות מדיה חברתית (LinkedIn).
"לאור זאת, יש סיבות טובות לבחון האם למיקרוסופט יש חשיבות עליונה שעלולה לפגוע בתחרות בשווקים - ואם יתגלה שכן, ניתן יהיה לנקוט בפעולה בשלב מוקדם ולאסור התנהלות אפשרית שפוגעת בתחרות", מסר נשיא הרשות אנדראס מונדט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה