דיגיטל וטק

שבוע אחרי מתקפת הסייבר: חלק משירותי הדואר עדיין מושבתים

מאז דווח לראשונה על חדירה של גורם בלתי מורשה למערכות דואר ישראל, החברה השביתה באופן יזום חלק מהשירותים על מנת לצמצם את נזק התקפיה ולמנוע אירועים דומים בעתיד
מערכת ice | 
דואר ישראל (צילום shutterstock)
חלק משירותי הדואר עדיין מושבתים כשבוע אחרי מתקפת סייבר על מערכות דואר ישראל. ביום שלישי שעבר, דווח על חדירה של גורם לא מורשה לרשת דואר ישראל, ומאז מתקיימת במערכות פעולות לצמצום הנזק ולמניעת תקיפות עתידות. בגלל אותן פעולות, בדואר הודיעו כי חלק ממערכות החברה הושבתו באופן יזום במהלך החג והן ישובו לפעילות בהדרגה, בהתאם להערכת מצב.
 
בין השירותים שלא זמינים בשלב זה (ייתכנו שינויים בהמשך השבוע): שירותי סחר (משלוח חבילות, הזמנת שליחויות, תשלום מכס ועמילות מכס), וחלק משירותי התשלומים למשרדי ממשלה וגופים נוספים (משרד התחבורה, רשות המיסים, ועוד) באתר ובסניפים.
בנוסף, ייתכנו עיכובים במסירת חבילות ודואר רשום, כאשר פריטים מסוימים כמו דרכונים יקבלו עדיפות, על מנת להקל על לקוחות הממתינים להם לטובת נסיעות במהלך חופשת הפסח.
בדואר ישראל מדגישים כי לקוחות בנק הדואר אינם מושפעים מהאירוע ברשת הדואר, ולכן פעולות בחשבונות המנוהלים בבנק הדואר מתקיימות כרגיל, כולל משיכת כספים, קבלת קצבאות ועוד. האתר ושירותי בנק הדואר ממשיכים לפעול כרגיל.
עוד נמסר מהדואר כי בשל השיבושים יש צפי לעומס פניות למוקדים הטלפונים, וכתוצאה מכך ייתכנו זמני המתנה ארוכים מהרגיל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה