דיגיטל וטק

אמזון מקפיצה את המניה על רקע פרויקט הבינה המלאכותית

מנכ"ל אמזון אנדי ג'סי אמר שהוא לא מתמקד יותר מדי במחיר המניה של החברה. ובכל זאת, המשקיעים היו מרוצים מתכנית הקיצוץ שהחזירה את היציבות וגם את המניה למגמה חיובית. מדד S&P500 עלה ב-1.3% ונאסד"ק ב-2%. 
מערכת ice | 
אנדי ג'סי, ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/FRONTLINE PBS, Summit)
כמו חברות טכנולוגיה רבות, אמזון (AMZN) עברה שנה קשה בשנת 2022. המנכ"ל אנדי ג'סי אמר זאת כאשר פרסם אתמול (חמישי) את המכתב השנתי שלו לבעלי המניות. אולם הוא גם אמר כמה דברים שהמשקיעים אהבו. זה עזר לדחוף את מניית אמזון לעלייה של 4.67%.
החברה מציעה שירות ענן חדש המבוסס על בינה מלאכותית, שהפפה פופולרית מאז השקת ChatGPT בסוף השנה שעברה.
במכתבו לבעלי המניות, כינה ג'סי את 2022 "אחת השנים המאקרו-כלכליות הקשות בזיכרון שלנו", כשהחברה קיצצה עשרות אלפי משרות. המהלך הוביל לצמיחה שהביאה לסך המכירות הנטו ב-2022 לעלות על 500 מיליארד דולר. זאת בהשוואה לכ-280 מיליארד דולר ב-2019 לפני זינוק בהוצאות הצרכנים במהלך המגיפה.
 
ג'סי אמר כי החברה תתמקד כעת בשמירה על עלויות בשליטה וכן בהשקעה בטכנולוגיות חדשות. לגבי הצד הקמעונאי של העסק, ג'סי הצהיר "בסך הכל, אנחנו נשארים בטוחים לגבי התוכניות שלנו להוזיל עלויות, להפחית את זמני האספקה ולבנות עסק קמעונאי גדול יותר באופן משמעותי עם מרווחי תפעול בריאים."
טכנולוגיה אחת שהחברה תשקיע בה היא AI גנרטיבי. ג'סי אמר כי אמזון משקיעה בדגמי שפות גדולים משלה עבור AI גנרטיבי ותציע את השירותים הללו ללקוחות מחשוב הענן שלה.
המשתמשים בשירותי האינטרנט של אמזון יכולים להשתמש בשירות בשם Bedrock שיתחרה בפלטפורמות בינה מלאכותיות אחרות, כולל כאלו שבהן מיקרוסופט המתחרה השקיעה. המשקיעים שמחו לשמוע שאמזון מתכננת להמשיך ולהשקיע לעתיד תוך התמקדות בשמירה על העלויות בשליטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה