דיגיטל וטק

אפל, גוגל ואמזון מסתבכות: האיחוד האירופי יוצא נגד ענקיות הטכנולוגיה

אמזון, אפל ועוד 17 חברות טכנולוגיה גדולות מופיעות ברשימת מנועי החיפוש המסוכנים של האיחוד האירופי, ולפיכך הן עומדות בפני פיקוח מחמיר יותר מצד הרגולטורים וחשופות לקנסות כבדים במיוחד על חריגה מהכללים של האיחוד האירופי
מערכת ice | 
אפל וגוגל (צילום unsplash)
אמזון, אפל ועוד 17 חברות טכנולוגיה גדולות מופיעות ברשימת מנועי החיפוש המסוכנים של האיחוד האירופי, ולפיכך הן עומדות בפני פיקוח מחמיר יותר מצד הרגולטורים וחשופות לקנסות כבדים במיוחד על חריגה מהכללים של האיחוד האירופי.
הנציבות האירופית, שהיא למעשה הזרועה המבצעת של האיחוד האירופי, הציגה בסוף שנת 2020 חקיקה חדשה, בה עולה כיצד הרגולטורים צריכים לפקוח עין מקרוב על ענקיות הטכנולוגיה. על פי חוק השירותים הדיגיטליים הזה (DSA), שיושם לפני ארבעה חודשים, הרגולטורים יכולים לשלוט על תוכן כדי לצמצם הערות מזיקות ולקבוע כללים לשימוש בבינה מלאכותית.
 
הרשימה המלאה של החברות, שהוכרזה היום (שלישי), ותזכה מעכשיו למעקב צמוד במיוחד של הרגולטרים ולכללים מחמירים יותר במסגרת חוק ה-DSA, על פי האיחוד האירופי, הן: עלי אקספרס של עלי באבא, אמזון, אפל, פייסבוק, גוגל פליי, גוגל מפות, גוגל קניות, אינסטגרם, לינקדין, פינטרסט, סנאפצ'ט, טיק טוק, טוויטר, ויקיפדיה, יוטיוב ,זלנדו, בינג, ומנוע החיפוש של גוגל.
לפלטפורמות הללו יהיו כעת ארבעה חודשים לעמוד בכללים החמורים, כאשר זה כולל מתן מידע למשתמשי האינטרנט מדוע ממליצים להם על אתרים מסוימים או פרטים אחרים, ואפשרות לבטל את הסכמתם.
כל המודעות בפלטפורמות הללו יצטרכו לכלול גם תווית מי שילם עבורן, וחוזים עם תנאים והגבלות יצטרכו להיות סיכום ב"שפה פשוטה" ובשפות השונות של המדינות בהן הן פועלות. אי ציות לצעדים אלה עלול להוביל לקנסות של עד 6% מהמחזור העולמי של החברה, ובסופו של דבר, עלול להוביל לאיסור זמני מפעילות באזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה