דיגיטל וטק

משבר בהייטק: רק 55.99% מהסטארט-אפים בישראל מתאגדים

הוכחה נוספת למשבר ההייטק בישראל: סקר של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) מגלה כי ברבעון הראשון רק 55.99% מהסטארטאפים שהוקמו בישראל, התאגדו בישראל. ב-2022 כולה 80.08% מהסטארטאפים התאגדו בישראל
מערכת ice | 
הייטק (צילום freepik)
האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) פרסם היום (שני) סקר אשר נעשה בקרב משרדי עורכי הדין המובילים במגזר ההייטק בישראל, חברי ועדת עורכי הדין ורואי החשבון של IATI. הסקר חושף לראשונה נתונים עובדתיים עדכניים, המתייחסים לרבעון הראשון של שנת 2023 באשר למקום ההתאגדות של סטארטאפים ישראלים. 
במסגרת הסקר התבקשו המשרדים לפרט נתונים השוואתיים ביחס לרבעון הראשון של שנת 2023 לעומת שנת 2022 כולה, לגבי סטארטאפים חדשים שהוקמו בתקופה זו וההחלטה של אותם סטארטאפים באשר למקום ההתאגדות שלהם. המשרדים התבקשו לציין מהו מספר תהליכי היפוך השרוול האקטיבי בהם טיפלו, אף אם טרם הושלמו. הסקר נעשה בקרב משרדי עורכי הדין המובילים בתחום: גולדפרב גרוס זליגמן, הרצוג פוקס נאמן, הירש פלק מיתר, ארדינסט בן נתן טולדנו, נשיץ ברנדיס אמיר, ש. הורביץ., שיבולת, Sullivan ועוד. 
 
להחלטה של יזמים וסטארטאפים על מקום ההתאגדות עם הקמת החברה השלכה עעל מיקומו של מרכז הפעילות, מיקומם של הנכסים העיקריים של החברה (לרבות הקניין הרוחני), המקום בו יוכרו עיקר הכנסותיה וישולמו מיסים בגינן, וכמובן גם על המיצוב של החברה מבחינה תדמיתי כחברה ישראלית או זרה. בעת הקמת כל חברה, מתקיימים דיונים והתייעצויות עם משקיעים פוטנציאליים, שותפים עסקיים ויועצים מקצועיים על מנת לנתח את מכלול השיקולים ומתוך מטרה לקבל החלטה שתשרת את הצלחתה העתידית של החברה. ההחלטה של היזמים בעניין זה חשוב מאוד, משום ששינוי מקום ההתאגדות לאחר הקמת היא פעולה מורכבת ומסובכת. עם זאת, חברות שבוחרות בישראל יכולות לבצע תהליך של הפיכתן לחברות אמריקאיות במסגרת עסקת "היפוך שרוול". 
אז אחרי שהסברנו לעומק כי הבחירה של החברות אינה נעשית על "רגל אחת", נצלול למספרי הסקר. מתוך הסטארטאפים החדשים שהוקמו בשנת 2022 80.08% התאגדו בישראל לעומת 19.92% שהתאגדו מחוץ לישראל. לעומת זאת, ברבעון הראשון של 2023 רק 55.99% התאגדו בישראל לעומת 44.01% שהתאגדו מחוץ לישראל. 
מבחינה מספרית, בשנת 2022 הוקמו 490 סטארטאפים בסך הכול ואילו ברבעון הראשון לשנת 2023 הוקמו 143 סטארטאפים, מה שמצביע שקצב הקמת הסטארטאפים לא השתנה, רק מקום ההתאגדות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה