דיגיטל וטק

פורטינט חושפת: 95% מהארגונים מודאגים מנושא אבטחת הענן

לפי דוח אבטחת הענן של החברה, מובילה עולמית באבטחת סייבר, 60% מהמשיבים צופים כי יראו גידול בתקציבי אבטחת הענן שלהם במהלך השנה הקרובה

מערכת ice | 
פרדריק האריס (צילום יחצ)
פורטינט, מובילה עולמית באבטחת סייבר המניעה את האיחוד בין ביצועי תקשורת ואבטחה, פרסמה את ממצאי דוח אבטחת הענן לשנת 2023, המתבססים על סקר שנערך על ידי פורטינט ו-Cybersecurity Insiders בקרב 752 מומחי אבטחת סייבר מכלל התעשיות ברחבי העולם. מטרת הסקר הייתה לשפוך אור על סדרי העדיפות והאתגרים המרכזיים שיש להתייחס אליהם כדי להגביר את האימוץ המוצלח של הענן.
אתגרי המעבר לענן
עלויות גבוהות, דרישות תאימות, מורכבויות של ענן היברידי וריבוי עננים, נראות מופחתת ומחסור במומחים גורמים לארגונים להאט או להתאים את אסטרטגיות אימוץ הענן שלהם. באופן לא מפתיע, גם דאגות הקשורות לאבטחת הענן ממשיכות להוות חסם קריטי עבור ארגונים.
 
למרות האתגרים הללו, התחזית של אימוץ הענן נראית מבטיחה. כדי להגן על מטרות דיגיטליות מבוססות-ענן, תקציבי אבטחת הענן אמורים לגדול בקרב מרבית התעשיות בשנה הקרובה. מקבלי ההחלטות בתחום האבטחה מתעדפים תקציבים כדי להתמודד עם דאגות האבטחה העיקריות המעכבות את אימוץ הענן.
לדברי פרדריק האריס, מנהל שיווק בכיר של מוצרים ופתרונות לתחום אבטחת הענן בפורטינט, "ארגונים ממשיכים לאמץ במהירות את הטרנספורמציה הדיגיטלית כדי להרחיב את הפעולות במטרה למצוא דרכים חדשניות להתחבר עם הלקוחות שלהם, לאמץ אסטרטגיה קבועה של עבודה מכל מקום (WFA) ועוד. אימוץ הענן עוזר להאיץ את האבולוציה הזאת. אבל בעוד כי אימוץ הענן מציע הרבה יתרונות, הוא גם מציג אתגרים ייחודיים שצוותי אבטחה קטנים כגדולים צריכים לזהות ולנהל".
באילו דרכים ארגונים ברחבי העולם רותמים את הענן לטובת עסקיהם? כיצד צוותי האבטחה שלהם מגיבים לאיומים הקשורים לענן? ומהם האתגרים שהם מתמודדים איתם בעת ניווט במסע אימוץ הענן שלהם? להלן ממצאי הדוח העיקריים:
מחשוב הענן ממשיך לעמוד בהבטחותיו
מחשוב ענן ציבורי ממשיך לספק הרבה יתרונות קריטיים לעסקים. משיבי הסקר מסכימים כי הארגונים שלהם חוו יותר גמישות ויכולת גדילה (53%), מהירות (45%), זמינות משופרת והמשכיות עסקית (44%), יחד עם פריסה ואספקה מואצות (41%) בעקבות האימוץ של הענן. כתוצאה מכך, ארגונים רואים תוצאות עסקיות משופרות, כמו היענות מוגברת לצרכי הלקוחות.
למרות העלייה באימוץ הענן משנה לשנה ובהשוואה לדוח אבטחת הענן לשנת 2022, הקצב שבו ארגונים מעבירים עומסי עבודה לענן נשאר יציב. קרוב ל-40% מהמשיבים אמרו כי יותר ממחצית מעומסי העבודה שלהם כבר נמצאים בענן ו-58% צפויים להגיע לרמה זו ב-12 עד 18 החודשים הבאים. 
האבטחה נותרה הדאגה העיקרית בקרב ארגונים המשתמשים בענן
בעוד כי ארגונים ממשיכים לאמץ את הענן ויתרונותיו הרבים, 95% מהמשיבים שהשתתפו בסקר העידו על דאגה בינונית עד חמורה בנוגע לאבטחת הענן. 43% מהמשיבים טענו כי סיכונים משמעותיים יותר קשורים לשימוש בענן הציבורי לעומת סביבה אשר נמצאת באתר המקומי.
מומחי אבטחת הסייבר מתמודדים עם מספר אתגרים ייחודיים בכל הנוגע להגנה יעילה על עומסי העבודה בענן, כאשר העיקריים שבהם כוללים מחסור בצוות מיומן (43%). המשיבים ציינו גם בעיות תפעוליות נוספות הקשורות לאבטחת הענן, כולל עמידה בדרישות תאימות (37%), קבלת נראות של סביבות הענן (32%) ופריסה של מדיניות אבטחה קבועה (32%).
מקבלי ההחלטות צופים עלייה בתקציבי אבטחת הענן
ככל שארגונים פועלים כדי להתגבר על אתגרים מהותיים הקשורים לאימוץ הענן, 60% ממומחי האבטחה אמרו כי הם צופים כי יראו גידול בתקציבי אבטחת הענן שלהם במהלך השנה. צוותי אבטחה מתכננים להשתמש בתקציבים אלו כדי לטפל באיומים ובדאגות המהווים את הסיכונים הגדולים ביותר עבור ארגונם. לפי ממצאי הסקר, הם מתעדפים פעילויות כמו מניעת הגדרות שגויות (51%), אבטחת יישומי ענן גדולים שכבר נמצאים בשימוש (48%) והתגוננות מפני תוכנות זדוניות (43%).
גובר הרצון והצורך של ארגונים בנראות וניהול מרכזיים
דוח אבטחת הענן לשנת 2023 של פורטינט מדגיש את האתגרים עמם מתמודדים ארגונים בבואם להגביר את יעילות אבטחת הענן, תוך הפחתת המורכבויות בפעולות היום-יומיות שלהם. לכן, אין זה מפתיע כי 90% מהמשיבים העידו כי פלטפורמת אבטחת ענן יחידה תעזור להם לקבוע תצורה ולנהל את מדיניות האבטחה בקביעות ובאופן מקיף בסביבות הענן שלהם.
גישה של פלטפורמת אבטחת סייבר רב-שכבתית יכולה לסייע לארגונים להתגבר על מכשולים רבים באמצעות אספקה של נראות, ניהול ואוטומציה מרכזיות בפלטפורמות הענן. דבר זה יאפשר לצוותי האבטחה למנף שיתוף מודיעין לצורך זמני תגובה מהירים יותר. כתוצאה מכך, מקבלי ההחלטות יכולים להגביר את היעילות, להפחית את השפעת המחסור במומחי אבטחה מיומנים ולהגביר את היעילות הכוללת של הצוות שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה