דיגיטל וטק

העתיד כבר כאן: ניסוי לאומי ראשון של מונית אווירית

במסגרת מיזם הרחפנים הלאומי התקיימו הדגמות של טיסות בכלי תעופה חדשניים – eVTOL - רחפן אוטונומי המסוגל לשאת נוסעים וגם מטען כבד, וצפוי לשמש כלי תחבורה ציבורית במימד האווירי
מערכת ice | 
הרחפן של Dronery (צילום b.y הפקות ותוכן)
במסגרת מיזם הרחפנים הלאומי התקיימו לראשונה בישראל הדגמות של טיסות בכלי תעופה חדשניים – eVTOL - רחפן אוטונומי המסוגל לשאת נוסעים וגם מטען כבד, וצפוי לשמש כלי תחבורה ציבורית במימד האווירי.
חברת Dronery מבית Cando Drones מטיסה את דגם EH-216S מתוצרת חברת EHANG וחברת AIR מטיסה את AIR ZERO, דגם המיוצר על ידה בישראל.
 
מיזם הרחפנים הלאומי נכנס לשבוע ניסויים נוסף, שמתקיים במספר מוקדים ברחבי הארץ בו זמנית. המיזם הוא שותפות של גופי ממשלה אותו מובילים משרד התחבורה, רשות החדשנות, נתיבי איילון ורשות התעופה האזרחית. מטרת המיזם היא לתמוך ולקדם אקוסיסטם באמצעות טכנולוגיה, רגולציה ותשתיות לשימוש בכלי טיס מתקדמים ולהכשיר את המרחב האווירי לטיסות של כלים טיס אלו מתוך כוונה להקל על העומסים בכבישי ישראל, ליעל שירותים מסחריים וציבוריים ולייצר יתרון תחרותי לחברות היי טק ישראליות בתחום הרחפנים לפרוץ לשוק הגלובלי.
במהלך השבוע החולף התקיימו במסגרת המיזם, לראשונה, טיסות הדגמה של eVTOL עם יכולות לנשיאת מטען כבד ובעתיד גם הטסת אנשים למרחקים ארוכים. מדובר בכלים חשמליים הטסים בצורה אוטונומית ובעלי טווח טיסה ארוך במרחב עירוני אווירי מנוהל.
חברת Dronery מבית Cando Drones המריאה לראשונה עם כלי הטיס החדשני EH-216 של חברת EHANG שמסוגל לשאת עד 220 קילוגרם ולטוס למרחק של כ-30 קילומטרים. חברת AIR הטיסה את AIR ZERO המיוצר בישראל ויוכל לשאת עד 2 נוסעים ומטען במשקל כולל של עד 250 ק"ג, למרחק של עד 160 קילומטרים. המיזם פועל מאז 2019 וכעת, במסגרת השלב השני שהחל בינואר 2023, מושקעים למעלה מ-60 מיליון שקלים לשנתיים הקרובות, במהלכן יתקיימו טיסות ניסוי של מספר גדול של כלים, שבעתיד יוכלו גם להטיס בני אדם וסחורות.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב: "משרד התחבורה בראשותי פועל לחיזוק מעמדה של ישראל כמרכז פיתוח עולמי של טכנולוגיות רכב ותחבורה, גם באוויר. במסגרת זו אנו מקדמים יחד ניסויים לבחינת טכנולוגיות חדשניות, כמו מיזם הרחפנים הלאומי זו יוזמה ראשונה מסוגה בעולם לבחינה נרחבת ורב-תחומית של הטכנולוגיות החדשות, לרבות הובלת מטענים ובהמשך גם בני אדם.  המיזם המשותף בוחן את מכלול ההיבטים הכרוכים בהפעלה המסחרית של רחפנים, בין היתר ככלי נוסף להתמודדות עם הגודש, לרבות רגולציה ושינויי חקיקה. זהו עולם חדש, מסקרן ומאתגר הפותח בפנינו אפשרויות בלתי מוגבלות. נעשה הכל כדי להבטיח כי ישראל תמשיך להוביל את חזית המחקר והפיתוח העולמי ביבשה, באוויר ובים"
דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות: "ישראל היא מהמובילות בתחום בעולם, הניסוי היום הוא אבן דרך חשובה במיזם הרחפנים הלאומי וישראל זוכה להכרה בינלאומית על היותה מהמובילות בתחום בעולם. חשיבות המיזם היא ביצירת ארגז חול רגולטורי המאפשר לכל הגורמים הרלוונטיים התנסות מעשית עד ליצירת תשתית רגולטורית המאפשר מודל בעל כדאיות כלכלית. היכולת של חברות סטרטאפ ישראליות בתחום הרחפנים להתנסות בתוך ארגז החול הזה, מייצרת להן יתרון תחרותי בשוק הגלובלי".
אורלי שטרן, מנכ"לית נתיבי איילון: "מיזם הרחפנים הלאומי הוא מיזם שמטרתו לספק מגוון פתרונות טכנולוגיים בכדי להקל על העומס בכבישים. כלי הטייס שנבחנים כעת, יוכלו לעקוף את פקקי התנועה ולהקל על הגודש על ידי הורדת רכבים ומשאיות מהכבישים, בשילוב מערכות ניהול תנועה אוויריות, נייצר מגוון של אפשרויות  תחבורה אוויריות להעברת סחורות בשגרה ובחירום"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה