דיגיטל וטק

גאווה ישראלית: תל אביב במקום החמישי בעולם בדירוג הזה

תל אביב עלתה למקום החמישי בעולם בדירוג ערי הסטארטאפ לפי מרכז המחקר Startup Genome והיא נחשבת לאחת הערים הטובות בעולם להקמת סטארטאפ, במיקום הזה עברה תל אביב ערים כמו בוסטון ובייג'ינג' אולם נתונים אלה אינם מתבססים על התקופה האחרונה בה חלו קיצוצים ופיטורי עובדים במרבית החברות
מערכת ice |  2
עיריית תל אביב (צילום shutterstock, ויקיפדיה-דוד שי)

תל אביב נחשבת לאחת הערים היקרות בעולם למחייה אך למרות זאת מסתבר שגם סטארטאפים כדאי להקים בעיר ועלתה למקום החמישי בדירוג ערי הסטארטאפ של מרכז המחקר Startap Genome. בכך עברה תל אביב ערים גדולות ומפורסמות כמו בוסטון ובייג'ינג' בירת סין, בכך עלתה תל אביב 2 מקומות בהשוואה לדירוג הקודם.

לפי הדוח של החברה מדובר בשנה השנייה בטיבה בתולדות ההשקעות בהייטק הישראלי זאת למרות הירידה המשמעותית בגיוסים בשנת 2022.
 


מדובר בסימנים משמעותיים של גדילה באקוסיסטם שהגיע כתוצאה ממכירה של Tower Semiconductor ע"י אינטל והנפקת פגאיה וגם מרכישת מספר סטארטאפים.

כמו כן מציינים בדוח את התוכנית הממשלתית להגדלת שוק ההון האנושי בהייטק שאושרה בספטמבר בשנה שעברה ומייעדת הכשרה של 4500 עובדים חדשים בענף מאוכלוסיות מוחלשות ומגזרים שלרוב לא מיוצגים בתחום כגון החברה הערבית והחרדית.
למרות הנתונים המעודדים יש לציין כי הם מתבססים עד אמצע שנת 2022 ופחות על התקופה האחרונה בה החלו קיצוצים ופיטורי עובדים בחברות, בזמן שבארה"ב אפשר לראות סימנים לעתיד ורוד יותר הרי שבישראל עדיין לא נראית יציאה מהמשבר.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תל אביב
    רוט 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא לא במקום חמישי היא במקום חמישי של גנבות של התיירים זה ידוע בכל העולם
    סגור
  • 1.
    מממ,,,אז הרפורמה טובה להייטק,,,, (ל"ת)
    אלי 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור