דיגיטל וטק

משתמשים בבינה מלאכותית כדי לסחוט הורים בעשרות אלפי דולרים

נסיונות סחיטה חריגים בניו יורק מדאיגים את ההורים המקומיים. עבריינים עושים שימוש בבינה מלאכותית כדי לחקות את קולם של ילדים ובכך לגרום להורים להעביר סכומים גדולים של כסף כדי "לשחרר אותם מערבות" במשטרה
מערכת ice | 
סחיטה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הורים רבים בניו יורק נחרדו לגלות לאחרונה שהם נפלו קורבן לתרמית מחרידה במיוחד. לפי הניו יורק פוסט, כבר בחודש מרץ הרשויות המקומיות התריעו בפני ניסיונות סחיטה טלפוניים, ומאז הם רק הלכו והתפשטו. הסוחטים מתמקדים בעיקר בהורים ועושים שימוש מחוכם בבינה מלאכותית.
לפי אימא אחת שכמעט נפלה לתרמית, היא קיבלה שיחת טלפון שבה היא שמעה לפתע את קולה החרד של בתה בת ה-14. בשיחה הבת צעקה ואמרה שעצרו אותה ושהיא מתנצלת. באותו רגע השיחה הועברה למישהו שהזדהה כשוטר והוא בישר לה כי בתה נעצרה בגין נהיגה ללא רישיון, ובפגיעה באישה בהיריון. השוטר מסר לאם שהיא צריכה לשלם 15.5 אלף דולר כדי לשחרר את בתה בערבות.
 
האם המפוחדת רצה לסניף הבנק המקומי כדי למשוך את הכספים, אך למרבה המזל היא קיבלה שיחה נוספת, הפעם מבתה באמת. הבת בישרה לה שסיימה בהצלחה את המבחן בכימיה בבית הספר. לאחר שהאם דיווחה על ניסיון הסחיטה המחריד למשטרה, היא גילתה כי היא ממש לא לבד, וכי הורים אחרים האמינו לתרמית ואיבדו את כספם לשווא.
בפועל מדובר בקבוצת סוחטים שעושה שימוש ברשתות החברתיות ובשיחות ספאם כדי לקבל מידע על קולם של הילדים. בעזרת התוכן הזה, מערכת בינה מלאכותית יכולה להפיק שיחות פיקטיביות שגורמות להורים לחשוב שזה הילד שלהם שצועק אליהם בחזרה בשיחת הטלפון. 
בימים האלו הרשויות מעודדות הורים לשים לב היטב לשיחות שהם מקבלים ולפנות עם מקרים דומים למחלקת החקירות הרלוונטית במדינה. האם שכמעט נסחטה מסרה: "אני מודעת לכך שזה מגוחך, ואני לא בן אדם מטומטם, אבל כשאתה שומע את הילד שלך צועק ובוכה, זה פשוט מכניס אותך למצב חריג".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה