דיגיטל וטק

טיקטוק נלחמת באנטישמיות: הוסרו כמעט מיליון סרטונים מסיתים

מאז תחילת המלחמה בעזה, נחשפו יותר מ-24 מיליון חשבונות מזויפים ברחבי העולם. התכנים המופצים כוללים אלימות, מידע מוטעה ותמיכה בחמאס. על רקע החשש מקידום תוכן פרו-פלסטיני, החברה מדגישה כי ההאשטאג standwithisrael# צבר 46.3 מיליון צפיות מה-7 באוקטובר
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום vecteezy)
מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס, חברת טיקטוק הסירה יותר מ-925,000 סרטונים באזור ישראל, יו"ש ועזה בגין הפרת כללי הקהילה, הכוללים אלימות, דברי שטנה, מידע מוטעה וטרור, כולל תוכן המקדם את חמאס. בנוסף, מתחילת המלחמה החברה הסירה ברחבי העולם מיליוני תכנים כחלק מאכיפת כללי הקהילה והמדיניות. 
החברה מציינת כי היא השקיעה ביכולות אכיפת התוכן שלנו, ובין היתר קיימה הכשרה קבועה לצוותים כדי למנוע צורות חדשות של הפצת דברי שטנה והתנהגות דומה, החברה שיתפה עם מומחים כמו הליגה נגד השמצה (ADL). עם זאת, בחברה מציינים כי טיקטוק תישאר פלטפורמה בטוחה ששומרת על חופש ביטוי ומייצגת את הדעות האותנטיות של המשתמשים שמפרסמים בפלטפורמה מדי יום.
 
במהלך הימים האחרונים, היה ניתוח לא מבוסס של נתוני האשטאגים בטיקטוק סביב המשבר, כך על פי החברה. הדבר גרם לחלק מהפרשנים לרמוז שטיקטוק דוחפת תוכן פרו-פלסטיני על פני תוכן פרו-ישראלי למשתמשים אמריקנים. לדבריהם, מאז ה-7 באוקטובר, ההאשטאג standwithisrael# צבר פי 1.5 יותר צפיות מאשר standwithpalestine# (לצורך ההשוואה – 46.3 מיליון לעומת 29.4 מיליון). 

צילום באדיבות חברת טיקטוק
בעוד תוכן שמוצג בטיקטוק מומלץ בהתבסס על תחומי העניין האישיים של המשתמשים, פיד ה'פור-יו' מאפשר לאנשים לגלות מגוון תכנים, יוצרים ונושאים. בארה"ב, טיקטוק לספקית הטכנולוגיה Oracle, גישה לקוד שמניע את התוכן שרואים בפיד ה'פור-יו', והחברה בדרך לאפשר לצד שלישי כמות חסרת תקדים של גישה לקוד המקור והמערכות שלה.
בשבועות האחרונים דווח על זינוק עצום של 388% בתקריות נגד יהודים בארה"ב בהשוואה לתקופה המקבילה לפני שנה. ככל שהחברה זיהתה עלייה חדה של מעורבות משתמשים בתכנים מזויפים בעקבות המשבר, החברה מציינת כי האיצה את מאמציה להסיר פעילות מזויפת. מאז ה-7 באוקטובר הסירה יותר מ-24 מיליון חשבונות מזויפים ברחבי העולם ויותר מחצי מיליון תגובות בוטים על תוכן תחת האשטאגים רלוונטיים. 

צילום באדיבות חברת טיקטוק
טיקטוק מסרה בתגובה: "טיקטוק היא פלטפורמה שאליה מגיעים יותר ממיליארד אנשים כדי להביע את עצמם בחופשיות. על מנת לשמור על חוויה זו, אנו אוכפים מדיניות מקיפה במטרה לעזור לאנשים להרגיש בטוחים ליצור ולשתף בפלטפורמה שלנו. למרבה הצער, כמה פרשנים בעלי מידע מוטעה אפיינו באופן שגוי את עבודתנו למניעת הפצת דברי שנאה ומידע שגוי סביב המשבר בישראל ובעזה, במיוחד בכל הנוגע לאנטישמיות". 
 
"אנחנו מייחסים משמעות מרבית לנושאים הללו, וחשוב לנו להציג עובדות כדי להעמיד דברים על דיוקם. כמו מיליונים בקהילה שלנו, נחרדנו מהעלייה האחרונה בהפגנת שנאה ברחבי העולם. אידיאולוגיות שנאה, כמו אנטישמיות, אינן מורשות ומעולם לא הורשו בפלטפורמה שלנו ונקטנו צעדים משמעותיים כדי להגן על הקהילה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה