דיגיטל וטק

החץ בפעולה: תיעוד נדיר של מערכת ההגנה האווירית. צפו

בצל התרחבות המערכה, משרד הביטחון חושף תמונות וסרטון מרהיב בו נראית אחת הטכנולוגיות המשוכללות ביותר שנמצאת בשימוש חיל האוויר ופותחה על ידי מדענים בכירים. מלבד עזה, אלה האיומים הנקרים בדרכה: חיזבאללה בלבנון, מיליציות מסוריה וכמובן - החות'ים מתימן 
מערכת ice | 
מערכת חץ 3 (צילום משרד הביטחון)
על רקע האיומים ההולכים ומתרבים בצל המלחמה בעזה, משרד הביטחון פרסם הבוקר (שני) תיעוד של אחד משיגורי מיירט החץ במהלך המלחמה. מצלמות מנהלת חומה במפא"ת תיעדו את השיגור המבצעי מדרום הארץ, שביצעו לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר ואת טיסת המיירט לעבר המטרה.
מערכת "חץ 3" יירטה ביום חמישי האחרון טיל בליסטי ארוך טווח מעל הערבה, בשימוש המבצעי הראשון במערכת מאז פרוץ המלחמה. בתעשייה האווירית בירכו על היירוט המוצלח. מערכות ההגנה האווירית מתמודדות כעת עם איומים רבים מלבד גזרת רצועת עזה, מצפון - חיזבאללה בלבנון ומיליציות פרו-איראניות בסוריה, ובנוסף, האיום של הח'ותים מתימן. 
 
"אני רואה את ההתגייסות של עם ישראל, ובתוכה התגייסות של כל עובדי התעשייה האווירית שמהרגע הראשון התייצבו לעבודה ועובדים 24/7 כדי לספק את הדרישות המיידיות שכל כך חשובות לפעילות המבצעית היום ובוודאי להמשך הפעילות שתכריע את החמאס", אמר יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ.
 
בשבוע שעבר, במהלך מטח רקטי ששוגר על ידי חמאס לאזור מרכז הארץ, חלקי מיירט ששוגר נפלו בשטח הארץ בעקבות תקלה טכנית. כלל השיגורים במטח יורטו על ידי מערך ההגנה האווירית, אין נפגעים באירוע והתקלה מתוחקרת על ידי הגורמים הרלוונטיים. בצה"ל הוסיפו כי המקרה אירע "בעקבות תקלה טכנית" והדגישו לגבי שאר הרקטות שנורו במטח כי "כלל השיגורים במטח יורטו על פי מדיניות" ו"האירוע מתוחקר". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה