דיגיטל וטק

גוגל מנסה לעקוף את מיקרוסופט? זה המוצר החדש שהשיקה

גוגל, מגדילה את נוכחותה בשוק הבינה המלאכותית ומשיקה את Gemini, מודל בינה מלאכותית בעל יכולות רבות אשר מסוגל לרוץ על סוגים שונים של פלטפורמות. Gemini, מציג יכולות מרשימות והוא יודע לעבד ולשלב סוגים שונים של מידע כולל טקסט, תמונות, אודיו, וידאו וקוד

מערכת ice | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, shutterstock)
גוגל, ממשיכה להרחיב את פעילותה בשוק הבינה המלאכותית ואחרי שהיא השיקה על הצ'אטבוט שלה בארד, אשר מנסה להתחרות עם ChatGPT, החברה הכריזה היום (רביעי) על Gemini, המודל המתקדם ביותר שיצרה עד כה.
Gemini, מציג יכולות חשיבה מולטי-מודאלית מתוחכמות כאשר ניתן להריץ אותו בכל מקום אפשרי, ממרכזי נתונים ועד לפלאפונים ניידים. גוגל לא מפספסת את ההזדמנות והיא תשלב את Gemini, ביחד עם בארד.
 
בדומה לפרויקטים אחרים, גם גוגל מפצלת את Gemini ל-3 מודלים בגדלים שנים: Gemini Ultra למשימות מסובכות, Gemini Pro למשימות כלליות ו-Gemini Nano, שיכול לרוץ מקומית על גבי מכשירים.
גוגל העבירה את Gemini, שורה של מבחני benchmark מקובלים בתעשייה, כאשר הוא רשם ביצועים מרשימים ביחד למתחרים האחרים בשוק. לפי החברה, ניתן להתנסות בשימוש ב-Bard עם Gemini כבר היום בהנחיות בטקסט באנגלית בלבד, כשבמשך Gemini ישולב בסוגי מודאליות ובשפות נוספות.
מנכ"ל גוגל,  סונדאר פיצ'אי, התייחס להשקה ופרסם כי: "בינה מלאכותית הייתה המוקד העיקרי של העבודה שלי ושל עמיתים רבים שלי בתחום המחקר לאורך כל חיי. עוד כשהשתמשתי בבינה מלאכותית כדי לתכנת משחקי מחשב כנער ומאוחר יותר כחוקר בשביל להבין איך המוח האנושי עובד - תמיד האמנתי שאם נצליח לבנות מכונות חכמות יותר נוכל לרתום אותן לשפר את החיים של המין האנושי בשלל דרכים מדהימות".

 Gemini, קרדיט: גוגל.
פיצ'אי המשיך בדבריו: "היום אנחנו משיקים את Gemini, המודל הכללי והמתקדם ביותר שבנינו עד עכשיו, ובכך עושים צעד נוסף להגשמת החזון הזה. Gemini נוצר בזכות עבודתם המשותפת והנרחבת של צוותים רבים ב-Google, ובהם גם צוותים ב-Google Research. זהו מודל שנבנה מלכתחילה כמודל מולטי-מודאלי,  ושיודע לעבד ולשלב סוגים שונים של מידע כולל טקסט, תמונות, אודיו, וידאו וקוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה