דיגיטל וטק

מיקרוסופט עוברת על החוק? זו החקירה שמתנהלת נגדה

האם ההשקעה של מיקרוסופט ב-OpenAI מהווה עבירה על החוק? נציבות הסחר הפדרלי של ארה"ב ורשות התחרות והשווקים של בריטניה בוחנות האם ההשקעות של החברה אשר נעמדות במיליארדים מהוות פגיעה בתחרות ומפרה חוקי הגבלים עסקיים
מערכת ice | 
מיקרוסופט (צילום unsplash, Magma Images)
מאז הקמתה ב-2015, OpenAI, זכתה להשקעה של 13 מיליארד דולר ממיקרוסופט, שבעקבות השקעת הענק מחזיקה ב-49% בחברה. כעת, הרגולטורים של ההגבלים העסקיים בארה"ב ובריטניה, החלו לבדוק את הקשר בין השתיים ותהו האם השקעת הענק מהווה למעשה פגיעה בתחרות מפרה חוקי הגבלים עסקיים.
מיקרוסופט ל-OpenAI, והאם ההשקעה בסך 13 מיליארד דולר של ענקית הטכנולוגיה בחברה שמאחורי ChatGPT מהווה פגיעה בתחרות כך לפי דיווח של בלומברג והודעה רשמית של הרגולטור הבריטי.
 
לפי הפרסום בבלומברג, נציבות הסחר הפדרלי של ארה"ב (FTC), החלה לבדוק האם ההשקעה של מיקרוסופט ב-OpenAI מפרה חוקי הגבלים עסקיים. נכון להיום (שני), מדובר בבדיקה ראשונית בלבד וכרגע, הנציבות טרם פתחה בחקירה רשמית נגד שתי החברות.
לפי הפרטים נראה כי מיקרוסופט לא דיווחה לנציבות על ההשקעה בחברה, מכיוון ש-OpenAI מוגדרת כיישות ללא כוונת רווח וכיוצא מכך, אין כל חובה בחוק האמריקאי לדווח על השקעות כאלו, ללא קשר להיקפן. עם זאת, בכירי הנציבות מנתחים את המצב ומעריכים את האפשרויות שעומדות לפניהם.
ראשת נציבות הסחר הפדרלי של ארה"ב, לינה קאן, כבר הביעה בעבר חששות מפגיעה אפשרית של טכנולוגיית בינה מלאכותית חדשות, ולאחרונה, היא הורתה לרשות, לערוך בדיקה לקיום הגנת צרכנים של OpenAI, שבוחנת האם ChatGPT עלול לסכן מידע ומוניטין של משתמשים.
במקביל לפרשה בארה"ב, גם רשות התחרות השווקים בבריטניה (CMA), הודיעה בשבוע שעבר שהיא מזמנת לפגישה, גורמים בעלי עניין להציג את עמדתם לגבי השותפות בין מיקרוסופט ל-OpenAI, ובפרט ביחס להתפתחויות אחרונות שלתפיסת הרשות הביאו ל"מצב מיזוג".
מטעם הרשות נמסר כי: "CMA מנטרת מקרוב את ההשפעה של שותפויות והסכמים אסטרטגיים, שיכולים להביא להחלשת התחום בפיתוח מודלי בסיס של בינה מלאכותית. השותפות בין מיקרוסופט ל-OpenAI (כולל השקעה רב-שנתית בת כמה מיליארדי דולרים, שיתוף פעולה בפיתוח טכנולוגיה ואספקה בלעדית של שירותי ענן של מיקרוסופט ל-OpenAI) מייצגים מערכת יחסים קרובה ומרובת פנים בין שתי חברות עם פעילות משמעותית בפיתוח מודלי בסיס ושווקים קשורים".
הרשות התייחסה גם לסערה שעברה OpenAI, בשבועות האחרונים, במסגרת הדיח דירקטוריון החברה את מנכ"ל החברה סם אלטמן, חזרתו לחברה ולתפקיד שמיקרוסופט בכל המהלך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה