דיגיטל וטק

מיקרוסופט בהכרזה מדאיגה: האם מאות מיליוני מחשבים יושלכו לפח?

ענקית התוכנה הכריזה לאחרונה כי תפסיק לתת גיבוי ותמיכה למערכת ההפעלה ווינדוז (חלונות) 10. כעת, בעקבות ההכרזה גובר החשש כי בעקבות ירידה בביקושים, מאות מיליוני מחשבים יהפכו לחסרי שימוש
מערכת ice | 
מיקרוסופט (צילום unsplash, Magma Images)
הבשורה הקשה שקיבל לאחרונה מי שבעלותו מחשב עם מערכת ההפעלה ווינדוס 10, בדבר כוונתה של ענקית התוכנה מיקרוסופט להפסיק את התמיכה של למערכת ההפעלה בשנת 2025, מביאה אנליסטים רבים לחשוב כי מדובר בטעות קריטית של מיקרוסופט, שתביא לירידה בביקושים למחשבים אלו.
הפסקת התמיכה של מיקרוסופט משמעותה ללקוחות המחזיקים במוצר זה, בעיות אבטחה, תקלות טכניות ובעיות נוספות שהלקוחות יצטרכו לטפל בהן באופן פרטי ועצמאי. למשתמש המוצע, זה כמעט בלתי אפשרי לתפעל תקלות תוכנה ללא עזרה חיצונית ובוודאי תקלות אבטחה, מה שיגרום ככל הנראה לירידה דרמטית במכירת ואף אולי השלכה לפח האשפה של מעל 200 מיליון מחשבים.
 
לפי דו"ח של Canalys Research, המהלך עלול לגרום לחברה לאבד מיליוני לקוחות ואף עלול להביא לגדילה בפסולת האלקטרונית העולמית כאשר קרוב ל-240 מיליון מחשבים, יהיו בסכנת השבתה. על פי המחקר, הפסולת האלקטרונית הנוצרת ממחשבים אלה מוערכת בכ-480 מיליון ק"ג, שווה ערך למשקל של 320,000 מכוניות. ככל הנראה במיקרוסופט מודעים להשלכות אלו ויכול להיות שהחברה מתכננת מהלך מפתיע נוסף, שיכפה על כך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה