דיגיטל וטק

ג'ף בזוס נגד אילון מאסק: מי יצליח לכבוש את ליבם של הלקוחות?

בעקבות סדרה של ניסויים מוצלחים, שירות האינטרנט הלווייני של אמזון, יתחיל לפעול בשנה הבאה ולפתוח בתחרות נגד SpaceX של אילון מאסק. האם אמזון, הולכת לנצח בתחרות? 
מערכת ice | 
ג'ף בזוס ואילון מאסק (צילום ויקיפדיה)
כבר שנים שאמזון, עומלת על להרחיב את תחומי הפעילות שלה ולהיכנס לשוק האינטרנט הלווייני. כעת, היא מתקדמת צעד אחד קדימה כשלווייני Project Kuiper של החברה עברו מבחן קריטי של טכנולוגיית תקשורת הלייזר הבין-לוויינית שלה, שסלל את הדרך לתחילת הפעלת השירות בשנה הקרובה.
לפי דיווח של ישראל היום ו-Forefront פרויקט Kuiper, שואף לספק גישה לאינטרנט מהיר מכל מקום בעולם באמצעות מערך של יותר מ-3,000 לוויינים במסלול נמוך סביב כדור הארץ.
 
בחודש אוקטובר האחרון, אמזון שיגרה שני לווייני אבטיפוס על מנת לבחון את הטכנולוגיות הנדרשות להפעלת השירות. בנוסף, במהלך חודש דצמבר, היא ביצעה ניסוי לבדיקת קישוריות אופטית בין לוויינים, המשתמשת בלייזרים אינפרא-אדומים כדי להעביר נתונים בין לוויינים.
אין ספק כי מדובר באתגר רציני, אך לווייני האבטיפוס של החברה צלחו במשימה הצליחו לשמור על חיבור יציב במהירות של 100 גיגה-ביט לשנייה מהירות מרשימה ואבן דרך חשובה לקראת הפעלה של שירות אינטרנט מסחרי. מעבר לכך, הניסוי הראה שמערכת התקשורת הבין-לוויינית של אמזון יכולה לחבר אלפי לוויינים, מה שיאפשר לה לנתב ביעילות את תעבורת האינטרנט בשירות שלה.
החברה התגאתה בכך שהמהירות שאליה הגיעה גבוהה ב-30% ממהירות התעבורה בסיבי אינטרנט על הקרקע כך שהאינטרנט של אמזון יוכל, בעיקרון, להציע מהירויות גבוהות מאלה של אינטרנט חוטי.
כעת, מתכננת החברה להתחיל להפעיל את השירות ב-2024 במתכונת ניסיונית, ולהגיע לכיסוי כלל-עולמי ב-2029. החברה מתכוונת להציע לרוב המשתמשים מהירויות של עד 400 מגה-ביט לשנייה מקביל למהירויות הבסיסיות של אינטרנט סיבים כיום.
כידוע, שירות דומה מוצע על ידי SpaceX של אילון מאסק, כבר כמה שנים אך מחירו היקר ורגולציה חמורה מונעת ממשתמשים במדינות רבות גישה אליו. במסגרת ביקורו של מאסק בישראל הוא ניסה גם לקדם את השירות גם בארץ ולפי תחזיות הוא עתיד להיות זמין גם כאן.
למרות שנראה כי מאסק, צריך לחשוש ממהלכים של בזוס, אין הדבר נכון זאת משום שיקח לפחות 5 שנים עד שהוא יצליח להגיע לרמת כיסוי זהה לזו שמאסק, מציע. בנוסף, המהירות שאמזון עתידה להציע נמוכה מזו ש-Starlink מציע ויתרה מזו, בשל עיכובים בפיתוח הטילים של חברת החלל של ג’ף בזוס, Blue Origin, לפחות את רוב הלוויינים של אמזון תשגר בפועל המתחרה שבבעלות מאסק ותרוויח על כך הכנסה נאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה