דיגיטל וטק

מטוסי הקרב ישתמשו בטכנולוגיית הענן? "זמינות טובה ויכולת מוגברת"

דאסו סיסטמס ודאסו תעופה מרחיבות את שיתוף הפעולה לתחזוקה, תיקון ושיפוץ מטוסים בענן. דאסו תעופה תשתמש ביכולות של דאסו סיסטמס בשיתוף ובתחום מדע הנתונים, המבוססות על ענן ריבוני לטובת אופטימיזציה של זמינות צי המטוסים הצבאיים שלה עבור משרד ההגנה הצרפתי
מערכת ice |  2
מטוסי קרב וטכנולוגיית ענן-אילוסטרציה (צילום vecteezy, פלאש 90/ משה שי)
דאסו סיסטמס הודיעה הבוקר (חמישי) שדאסו תעופה האריכה את חוזה השימוש שלה בפלטפורמת 3DEXPERIENC בענן ריבוני, כדי למקסם את התחזוקה, התיקונים והשיפוץ של מטוסי ראפאל עבור משרד ההגנה הצרפתי. הפלטפורמה מציעה יכולות משמעותיות בתחום מדע הנתונים ויכולות שיתוף, מה שיאפשר לדאסו תעופה לצפות מראש אתגרים, לשפר את אופרציית התחזוקה ולמקסם את זמינות הצי – על ידי מינוף כמויות המידע העצומות שנוצרות בתכנות, בייצור, בתמיכה וביומני הטיסה והתחזוקה של כל מטוס.
כשמטוסי ראפאל נמצאים בשירות, כל אחד מהם מתנהג באופן שונה וזקוק לאופרציית תחזוקה לפי האירועים שנרשמו בהסטוריית הפעילות שלו. MRO (תחזוקה, תיקון ושיפוץ) יעיל דורש פתרון אינטגרטיבי לניתוח הנתונים המורכבים המגיעים ממערכות מידע מגוונות ובפורמטים שונים, בעת שהמטוס בשירות.
 
פתרון החוויה לתעשיה “Keep them Operating” של דאסו סיסטמס, על גבי פלטפורמת 3DEXPERIENCE, מספק לדאסו תעופה פלטפורמה דיגיטלית באינטגרציה מלאה וכן מודל מבוסס נתונים באמצעותו ניתן לאסוף את המידע בעל הערך הגבוה ביותר, באופן רצוף - ולהזין אותו לתוך התאום הווירטואלי של המטוס לאורך כל שלבי מחזור החיים של המטוס. כך ניתן לזהות את הפעולות שיש לבצע כדי לתחזק את המטוס באופן מיטבי.

(צילום: יח"צ)
"דאסו סיסטמס ואנחנו מאוחדים בהבנה, שדאטה הוא המפתח לבצע טרנספורמציה בתהליכים בעלי משמעות לזמינות צי המטוסים. האתגר הוא למנף כל סוג של דאטה ולתרגם אותו לפעולה, תוך יצירת דרכים חדשות לשיתוף כל הגורמים המעורבים. חוויות התאום הוירטואלי בפלטפורמת 3DEXPERIENCE, מאפשרות לנו להבין את הנתונים ולהשתמש בהם כדי לבנות מודלים - לא רק עבור הציוד, המשאבים והצי, אלא גם עבור מערכת התמיכה הכוללת, שנדרשת כדי לנהל מטוס בכל התנאים וברמת הביצוע הטובה ביותר" אמר ברונו שבלייה, סמנכ"ל בכיר, תמיכה בלקוחות צבאיים, דאסו תעופה. 
 
עם פלטפורמת 3DEXPERIENCE ויישומי ,NETVIBES מהנדסי התחזוקה והטכנאים של דאסו תעופה יכולים לצפות בעיות לפני שהן מתרחשות, ולתכנן בהתאם ובמהירות, לוחות זמנים לתחזוקה, החלפת חלקים ותהליכי MRO כדי לעמוד ביעדים. כך ניתן לקבל החלטות מושכלות בשיתוף פעולה לגבי תחזוקה חזויה,  תמיכה בעבודת הטייס ופתרונות של תמיכה בקרקע כדי לשפר את חוסן שרשרת האספקה של חלקי חילוף ולייעל את ניהול המלאי.
"דאסו תעופה מפיקה תועלת מן העומק של היכולות שמציעה פלטפורמת 3DEXPERIENCE מבוססת הענן שלנו, בכל תכנית. השילוב של שיתופיות, מדעי הנתונים ויכולות התאומים הווירטואליים של הפלטפורמה, מאפשר לחזות כיצד כל מטוס יתנהג באופן ספציפי ולהבטיח תחזוקה יעילה יותר. משמעות הדבר היא זמינות טובה יותר ויכולת מוגברת של חדשנות בפיתוח מטוסים חדשים", אמר דיוויד זיגלר, סגן נשיא לתעשיות התעופה החלל וההגנה, דאסו סיסטמס.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ענן זה פיקציה
    אליאור 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין דבר כזה באמת ענן. ענן זה בעצם מחשב של מישהו אחר, מרוחק.
    סגור
  • 1.
    אין שום קשר ל"ענן"
    יאיר מ 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בחיבור מערכות המטוס לאינטרנט, ושליחת הנתונים באופן שוטף אל החברה שמספקת שירותי תחזוקה למטוס. ייתכן שנעשה שימוש בענן, אבל זה ממש לא הנושא המרכזי.
    סגור