דיגיטל וטק

אפל מפסידה לאיחוד האירופי: האם גם הלקוחות בישראל ירוויחו?

בחוסר רצון ניכר אפל, ממשיכה להתאים עצמה להחלטות האיחוד האירופי וכעת, היא מכריזה על שלל צעדים שתנקוט כדי ליישר קו עם חוק השווקים הדיגיטליים. האם גם הקהל הישראלי הולך להרוויח?
עידו מור | 
טים קוק מנכ"ל אפל (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ מרים אלסטר, unsplash)
ענקית הטכנולוגיה אפל, נאלצת להתאים עצמה בשנית, לרגולציית האיחוד האירופי במסגרתו היא הודעה ביום חמישי האחרון, הודיעה של שינויים מרחיקי לכת בחנות האפליקציות שלה (App Store),בדפדפן (Safari) ובמערכת ההפעלה שלה ה-IOS, אשר יושקו בחודש מרץ הקרוב בגרסה 17.4 של iOS.
מבין כל השינויים הללו למעשה הבשורה הגדולה ביותר ללקוחות החברה היא שלראשונה מאז השקת האייפון ב-2007, אפל תאפשר למשתמשים להוריד חנויות אפליקציות חיצוניות שמתחרות באפסטור ולהוריד באמצעותן יישומים למכשיר. למרות שהחברה בחרה להסיר את הסגר הנוכחי, היא ציינה כי כל אפליקציה תעבור תצטרך לעבור הליך על מנת לקבל אישור על מהחברה.
 
כמו כן, החברה תאפשר גם למפתחי האפליקציות לגבות תשלום מן הצרכנים במערכות תשלום חיצוניות. על מנת להשאיר את האפסטור אטרקטיבית, החברה הורידה את העמלות על תשלומים באפליקציות שמופצות דרכה ימ-30% ו-15% ל-17% ו-10% 
שינוי חשוב על הכריזה החברה הוא להעניק למשתמשים גישה לשבב ה-NFC ובכך לאפשר לבצע תשלומים באפליקציות נוספות שהן לא הארנק הדיגיטלי של אפל. כמו כן, למשתמשים באיחוד האירופי יוצג מסך שבו הם יבחרו באיזה דפדפן הם רוצים להשתמש כברירת מחדל. כל השינוי הללו רלוונטיים למדינות שנמצאות בשטחי האיחוד האירופי בלבד וניכר כי החברה לא מסתירה כי הם נכפו עליה. מנגד, גם חברות הגיימינג השונות בירכו על המהלך שלראשונה גרם לשינוי בחוקי המשחק בקרב לקוחות החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה