דיגיטל וטק

מתקפת סייבר על משרד החינוך: מי מנסה לפרוץ לשרתים בישראל?

האקרים תקפו את השרתים של משרד החינוך בישראל, כאשר העובדים התבקשו להפסיק את השימוש בשרת ״שיירפוינט״ שמאפשר גישה מרחוק למידע
מערכת ice | 
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אירוע סייבר חריג התרחש אתמול (שלישי) על השרתים של משרד החינוך בישראל. בעקבות האירוע, התבקשו עובדי המשרד להפסיק את השימוש בשרת ״שיירפוינט״ שמאפשר גישה מרחוק למידע, שהותקף במתקפת הסייבר. כך פורסם ב-N12.
על פי הדיווח, על השרת ״שיירפוינט״ הנמצאים גם פורטל עובדי הוראה, פורטל רשויות ובעלויות ו-41 אתרי יחידות המשרד. עדיין לא ברור מי אחראי להתקפת הסייבר הזאת, אך בשבועות האחרונים התרחשו לא מעט מתקפות סייבר בישראל שבוצעו על ידי האקרים רוסים, טורקים ואיראנים.
 
בהודעה שנשלחה לעובדי משרד החינוך ונחשפה ב-N12 נכתב כי "אנו פועלים להעלות ביומיים הקרובים את פורטל רשויות ובעלויות ואת פורטל עובדי הוראה במתכונת חדשה". עוד נכתב בהודעה כי "במקביל, נפעל בשיתוף המחוזות והיחידות המקצועיות לשכתוב הדפים הדחופים מ-41 האתרים בפלטפורמה חדשה. פעילות זאת עלולה לארוך כחודש ימים ונעשה כל שביכולתנו להתקדם כמה שיותר מהר".
במשרד החינוך מיהרו להבהיר את שקה, וטענו כי האתר הראשי שלהם לא הותקף וכי הוא פועל כסדרו, כמו גם מסרו כי אין כל אינדיקציה לדליפת מידע רגיש ממערכות המשרד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה