בחירות 2022

אלכס קושניר: "אין סיכוי שנשב עם נתניהו או המשותפת"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, בראיון ל-ice, אומר כי ישראל ביתנו לא תשב עם הרשימה המשותפת בממשלה, וגם נתניהו לא יקבל את הקול ה-61, על החרדים: "אין לנו מגעים מאחורי הקלעים", ולא חושש מאלי אבידר: "החליט ללכת הרבה יותר שמאלה"
דוד זולדן |  3
יו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ אלכס קושניר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
יו"ר ועדת הכספים, אלכס קושניר (ישראל ביתנו) מסיר את הכפפות וגם את הספקות. בריאיון ל-ice, הוא אומר בקול רם וברור עם מי ישראל ביתנו לא תשב בממשלה הבאה. מגביה את המחיצות מול החרדים ומשגר מסר תקיף לציבור הערבי, מאשים את הליכוד ויואב קיש בהתנהלות צינית ובנוסף, ממש לא מתרגש מהמפלגה החדשה של אלי אבידר.
איך אתה מצליח להתנהל כיו"ר ועדת הכספים כאשר השיקולים של חברי הוועדה מהמפלגות היריבות הם פוליטיים ומנסים כל הזמן לטרפד תקנות חשובות ובעצם לא מאפשרים לוועדה לקדם את הנושאים שעל סדר יומה?
"יש דברים שעל סדר יומה של ועדת הכספים ולצערי יואב קיש בלי סיבה מוצדקת לא מאשר להעלות לדיון למרות שהממשלה כבר נפלה ואנחנו במערכת בחירות. כדאי לשים את הפוליטיקה בצד ולשלב כוחות כדי לסייע לאזרחים. יש תקנות חשובות שיחסכו לאנשים המון כסף בקרן הפנסיה ולצערי הרב הדבר הזה לא מאושר. יש גם תקנות על אישור החזר פעולה של גופי אשראי קטנים שביקשנו להעביר והליכוד לא מאפשר לנו ובכך הוא פוגע בשוק האשראי. יואב קיש מתנהל משיקולים מאוד ציניים וזה מאוד מעציב כי היה אפשר לעשות את זה אחרת ואני כבר לא מדבר על עמותות לנזקקים כי כאשר ביקשנו לאפשר לתורמים הקלה במס - גם על זה משום מה הליכוד החליט להגיד לא. אני חושב שיש טעם נפגם בהתנהלות הזו ובשיקולים הצרים שמפעיל הליכוד".
איך אתם מפרקים את המוקש ששמו 'אלי אבידר'? הוא הרי נוגס בקולות שלכם, אתם שותים מאותה באר.
"אנחנו מפלגה ליברלית ובעד תחרות. אלי אבידר החליט ללכת בדרכו החדשה ואנחנו נתמודד עם זה. אני לא חושב שזה פוגע בנו אלקטורלית כי אלי אבידר החליט ללכת הרבה יותר שמאלה ואנחנו מפלגת ימין. מפלגה חילונית ימנית וליברלית היחידה בנוף הפוליטי ומרוכזים בעצמנו".
 
איזה הישג אתה יכול זקוף לזכותך בקדנציה הזו שהוא בגדר בשורה של ממש לציבור, כזה שעלה בידכם וחמק מאחרים?   
"פעם ראשונה בהיסטוריה של המדינה, ששר האוצר והממשלה מקצים 11 מיליארד שקל לטובת הגדלת ההכנסה שזו בשורה לשכבות החלשות ומעמד הביניים. אני לא זוכר מתי המדינה באה ואמרה שהיא מוכנה באמת לעזור לאלה שעובדים ומשלמים מיסים ומשתתפים בכלכלה הישראלית. אנחנו באנו ועשינו את זה. אם לסכם את השנה החולפת ביחס לעשור האחרון - אני משוכנע שעשינו הרבה יותר ממה שעשתה הממשלה הקודמת לכלכלה הישראלית".
במשבר מול רוסיה ישבתם על הגדר, יהודי אוקראינה החיים בארץ ציפו לאמירה נחרצת נגד רוסיה. זה עלול להתנקם בכם בקלפי.
"אתה לא יכול להסתכל על משבר כזה ולנסות להפעיל שיקולים אלקטוראליים כאלה ואחרים. בסופו של דבר יש פה אחריות מאוד גדולה".
יש מגעים עם החרדים?
"אין לנו מגעים מאחורי הקלעים עם החרדים ואין טעם במגעים כאלה. אנחנו מאוד עקביים. את מה שאנחנו אומרים בחדרים סגורים, אומרים גם בפומבי. המפלגות החרדיות הפכו את הציבור החרדי לעני מסכן ותלוי קצבאות ואת זה אנחנו רוצים לשנות".
 
אבל החרדים לא מעוניינים להשתנות ולא מאמינים במתווה השינוי שאתה מציג. 
"בנוגע לחוק הגיוס לא יהיו חריגות ונתיבי מילוט ומי שלא יתגייס יעשה שירות לאומי. במשמרת שלי לא יהיו חריגים, לא בחברה החרדית וגם לא בחברה הערבית. מי שלא ימלא אחר התנאים, לא יהיה אזרח שווה זכויות".
אין אף מכנה משותף עם החרדים?
"אנחנו מקדמים תחבורה ציבורית בשבת, נישואין אזרחיים ורפורמות שמתנגשות עם השמרנות הדתית. כל הדברים האלה מביאים אותנו למצב שיש לנו פערים מאוד גדולים עם החרדים מבחינת תפיסת העולם וכל עוד המפלגות החרדיות נמצאות שם אנחנו נהיה משני צידי המתרס ולא נשב איתם".
תשבו עם נתניהו?
"נתניהו לא יקבל את ה-61 שלנו".
עם מי תרגישו יותר בנוח, עם גנץ או לפיד?
"כל מועמד אחר מלבד נתניהו, אם זה גנץ או לפיד, ברגע שירצו להרכיב ממשלה אז תהיה להם התלבטות בינינו לבין המפלגות החרדיות ולצערי הרב אני רואה גם את לפיד וגם את גנץ מחזרים אחרי החרדים. גנץ כבר עבר שלב החיזור. הוא כבר התחתן איתם. הוא נמצא כל הזמן במשחק מקדים עם החרדים. ולכן מספיק ברור שמפלגת ישראל ביתנו צריכה להיות מספיק חזקה כדי להוות משקל נגד. אם נהיה מספיק חזקים נוכל להרכיב ממשלה ליברלית וציונית ואם לא - תקום פה ממשלה שהיא בעצם נסחטת על ידי אותם מפלגות חרדיות וכל מה שעשינו בשנה האחרונה בכלכלה ובחברה הישראלית ירד לטמיון".
 
ועם המשותפת תשבו?
"אין שום סיכוי שישראל ביתנו תשב עם המשותפת. יש בינינו פער מאוד גדול. בעיקר בגלל העמדות שלהם נגד מדינת ישראל ולכן אנחנו לא נשב איתם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תקשורת פח
    נמאס 08/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע אלכס לא נשאל אם ישראל ביתנו מפלגת ימין איך ישבתם עם מנסור עבאס ומתכוננים עם המשותפת ? לא נשאל כי זו תקשורת פח
    סגור
  • 2.
    מפלגה מיותרת בממשלה. (ל"ת)
    סימה 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זמן לחרם הדדי מי שהוא אנטי יהדות/פוסט יהודי-אלכס-לגלות! (ל"ת)
    איתן 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור