בחירות 2022

סמוטריץ' דורש: "להוציא מחוץ לחוק את המפלגות הערביות"

בצלאל סמוטריץ' יו"ר מפלגת הציונות הדתית, מזהיר: "האיום הביטחוני המסוכן ביותר היום למדינת ישראל ולאזרחיה הוא האיום מבית, הנשקף מהגורמים הלאומניים בקרב ערביי ישראל". גלאון בתגובה: "נחשפה תכנית ״חוקי נירנברג״ של בן גביר וסמוטריץ׳. הם לא רק יגרשו אזרחים ברכבות, הם גם ימחקו את הקול של 20% מאזרחי ישראל"
דוד זולדן |  3
בצלאל סמוטריץ ומנסור עבאס (צילום דוד כהן ואוליבייר פיטוסי פלאש90)
"דמיינו אלפי פורעים ערבים, מצויידים במיטב כלי הנשק, פושטים על ערי ויישובי ישראל ומבצעים טבח המוני, בה בעת שזרועות הביטחון של ישראל מתוחים עד הקצה בשלל זירות המלחמה בחזית ובעומק, למרבה הצער, באקלים התודעתי הנוכחי, זה אינו תרחיש מופרך".  כך אמר היום יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שהתארח היום בכנס של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן בהרצליה ודיבר על השנה הפוליטית האחרונה. בדבריו אמר סמוטריץ' כי "את הטרור אנחנו פוגשים אמנם במישור המעשי אבל ניצחון עליו מושג דווקא במישור התודעתי".
 
סמוטריץ' ציין את עמידתו אל מול הניסיונות לצרפו לממשלה עם המפלגות הערביות בכנסת האחרונה "אני גאה על עמידתי מול האיוולת שבנרמול תומכי הטרור בכנסת ישראל ועל הזכות שהייתה לחבריי ולי למנוע טעות היסטורית מסוכנת מהמחנה הלאומי, אין דבר שתרם יותר תודעתית להרמת הראש ולהקצנה הלאומנית של חלקים הולכים וגדלים בקרב ערביי ישראל מהממשלה החולפת, וממילא אין דבר מסוכן יותר ביטחונית לאזרחי ישראל ממנה, בממשלה הבאה שנקים בעזרת השם אחרי הבחירות נשנה את מנגנון הפסילה ונוציא אותו מידי בג"ץ, באופן שלא יאפשר עוד לשופטי בג"ץ להתעלם מלשון החוק ומכוונת המחוקק ולהכשיר פעם אחר פעם מי שתומכים בטרור ובמאבק מזויין נגד מדינת ישראל, הללו גורמים נזק בראש ובראשונה לחברה הערבית, מונעים את השתלבותה ודוחפים אותה למאבק נגד מדינת ישראל. מאבק שאם יסלים ולא ייגדע במישור התודעתי, יאלץ אותנו לנקוט בפעולות צבאיות ואזרחיות קשות כדי להגן על עצמנו, שיסיגו את החברה הערבית בישראל עשרות שנים לאחור".
עוד הוסיף סמוטריץ' כי "אבדן האמון של הציבור הערבי בחברי הכנסת הערבים, שבמקום לקדם את ענייניהם האזרחיים מקדמים את המאבק נגד מדינת ישראל, משתקף בשיעורי ההצבעה הנמוכים בחברה הערבית".
 
לסיום אמר כי "ביום שבו המפלגות תומכות הטרור תוצאנה אל מחוץ לחוק ולא תוכלנה להתמודד יותר, יפתח הפתח בחברה הערבית ליסוד הנהגה אזרחית אחרת, שמקבלת את האתוס המכונן של מדינת ישראל כמדינה יהודית ושואפת לשפר את חייהם ורווחתם של אזרחי ישראל הערבים במסגרת המדינה היהודית. זו הדרך ואין בלתה גם לשיפור איכות חייהם של ערביי ישראל וגם להסרת האיום המסוכן הנשקף לנו מבית"
זהבה גלאון בתגובה: "נחשפה תכנית ״חוקי נירנברג״ של בן גביר וסמוטריץ׳. הם לא רק יגרשו אזרחים ברכבות, הם גם ימחקו את הקול של 20% מאזרחי ישראל. זאת תהיה מחיקה של המילה דמוקרטית מ״יהודית ודמוקרטית״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה יפתיע אבל אסור לימין להוציא מחוץ לחוק את
    אבג 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המפלגות הערביות. אם יוציאו מחוץ לחוק את המפלגות הערביות . הערבים ילכן להצביע מרצ(שתמיד חושבת על ערבים לפני היהודים) או שתקום מפלגה ערבית חדשה שהיא לא אנטי ציונית וזו תהיה בכיה לדורות. היום חברי הכנסת הערבים לא מצליחים לחיות בשלום כחלק מקואליציה ולכן כל קואליציה שתסתמך עליהן היא מתנדנדת ורעוע. חלקים גדולים בשמאל לא רואים בעין יפה את שיתוף המפלגות האנטי ציוניות האלה בקואליציה ומסכים לכך רק בגלל חוסר ברירה. המשותפת לא סגורה על כך שהיא רוצה להיות חלק מקואליציה. מה שאומר שלימין יש הרבה יותר סיכוי להקים ממשלה מאשר לשמאל. וגם אם השמאל יקים ממשלה היא תהיה ממש לא יציבה. לעומת זאת אף אחד במדינת ישראל לא יחשוב שאם מרצ תהיה המפלגה השלישית בגודלה אז אין לה לגיטמציה להיות שותפה בכירה בממשלה או אפילו ראש ממשלה ברוטציה. בדומה לכך מפלגה ערבית חדשה יכולה בהחלט להשתלב בממשלת שמאל יציבה וזה יקל מאוד על השמאל ליצור ממשלות שמאל יציבות . בנוסף לכך חשוב שמדינת ישראל תונהג על ידי שלטון יהודי ולכן העובדה שהשחקנים הערבים אינם משתפים פעולה עם המשחק דוקא משחקת לטובתנו
    סגור
  • 2.
    עכשיו תדמיינו שהיו אומרים זאת בחו"ל על יהודים, או השמאל
    גל 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על המפלגות החרדיות. נשמע פתאום גזעני, לא? צעד מסוכן בדרך להוציא מחוץ לחוק כל מפלגה שלא מתיישרת על השלטון, בדרך למשטר חד-מפלגתי.
    סגור
  • 1.
    לא כל הערבים רק אלה הפועלים נגד מדינת ישראל מתוך הכנסת
    אבי 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומייחלים להשמידה ואלה הרוצחים ביהודים מקומם לא בארצינו אין בעולם מדינה שירצחו בה ויארגנו חתרנות נגד המדינה ועוד יסכימו להשאיר אותם לחיות ביניהם
    סגור