בחירות 2022

נתניהו: ״זה איננו הסכם היסטורי אלא כניעה היסטורית״

נתניהו מזהיר מפני ההסכם עם לבנון ותוקף את רה"מ לפיד בחריפות ומאשים אותו בכניעה לחיזבאללה
דוד זולדן |  2
יאיר לפיד, חסן נסראללה ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, משה שי, יונתן זינדל, pixabay, freepik)
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת בעניין 'הסכם הכניעה של לפיד', ההסכם שעתיד להיחתם עם לבנון בנוגע לגבול הימי: "במשך למעלה מעשור הממשלות בראשותי לא נכנעו לאיומים של נסראללה -  ולא קיבלנו מלחמה. עד שהגיע לפיד. תוך שלושה חודשים לפיד נכנע כניעה מוחלטת לכל הדרישות של חיזבאללה". 
נתניהו ציין כי "ביום שבו נכנס לפיד ללשכת ראש הממשלה, שיגר נסראללה מל״טים לאסדת גז בשטחנו - דבר שהוא לא העז לעשות תחת הממשלות בראשותי. הוא איים על לפיד: ״בכוח הנשק אחייב את ישראל להיכנע במשא ומתן״. 
 
נתניהו הוסיף כי "לפיד נבהל - ונכנע. לפיד שהתנגד למתווה הגז שחבריי ואני הבאנו לטובת אזרחי ישראל - מתווה שהפך את ישראל למעצמת גז עולמית - עכשיו ממהר להוציא את הגז מהמים לטובת חיזבאללה. ואיך לפיד מנסה להצדיק את הכניעה? הוא אומר שהיא נדרשת על מנת להוציא את הגז מ״כריש״. אני רוצה להזכיר ללפיד שמאגר ״כריש״ נמצא בעומק השטח שלנו, שעבודות הפיתוח שם התחילו לפני 5 שנים, ושמעולם לא חלמנו לבקש רשות מנסראללה כדי להפעיל אותו. איך אמר דיוויד פרידמן, שגריר ארה״ב לשעבר שטיפל בנושא: ״לבנון קיבלה 100%, ישראל קיבלה 0. הוא צדק. זה איננו הסכם היסטורי, זוהי כניעה היסטורית - מכירת חיסול של לפיד". 
בהמשך עבר נתניהו למלחמה באוקראינה ואמר: "מי שנכנע כך לחיזבאללה לא יכול להיות ראש ממשלה. הוא לא יוכל להתמודד עם המירוץ של איראן לנשק גרעיני, ועם התערערות הסדר העולמי בעקבות המשבר באוקראינה. מול צבר האיומים שישראל ניצבת בפניו, המשוואה החדשה שיצר לפיד, לפיה איומים נענים בכניעה, היא סכנה אסטרטגית לביטחון ישראל. חבריי ואני פעלנו אחרת. לא נכנענו לאיומים, הוצאנו את הגז מהים, והבאנו את העשור הביטחוני השקט ביותר בתולדות ישראל".
לסיום הצהיר נתניהו: "אנחנו נחזיר לישראל הנהגה חזקה, מנוסה ואחראית, שתחזיר את כושר ההרתעה לישראל, ואני מדגיש מבלי להיגרר להרפתקאות מיותרות. נטפל בעניין זה באותה אחריות ובאותה נחישות, כפי שטיפלנו בהסכמים גרועים אחרים שירשנו מממשלות השמאל בעבר. בתקופה סוערת זו ישראל לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה חובבני וחלש. פעם אחת הספיקה לנו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הסודיות אומרת הכל, השמחה של נסראללה אומרת הכל. (ל"ת)
    המלך הוא עירום 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 1.
    מר מזוודות כסף לחמאס, חאן אל אחמר, מגנומטרים מברבר?
    גביזון 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    8 1
    בכל מקום שהיית בו, התקפלת כמו פלסטלינה. לפיד מנהל את זה פי אלף יותר טוב ממך.
    סגור