בחירות 2022

הרצוג: "איראן הורגת ומענה מפגינים ונשים, כולנו מזדהים עם המפגינים"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ייפגש היום בערב עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, וישוחח עמו על האיום הנשקף מאיראן 
דוד זולדן | 
בוז'י הרצוג (צילום ועידת ישראל לעסקים; תמר מצפי)
נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר באירוע לציון שנתיים להסכמי אברהם במכון המחקר אטלנטיק קאונסיל, אליו הגיע במסגרת ביקור מדיני בארה"ב, כי "איראן הורגת, מענה ומטרידה אזרחים מפגינים, ונשים במיוחד. כולנו מזדהים עם מחאת האזרחים".
הרצוג התייחס גם למלחמה באוקראינה וציין כי "חיי אזרחים באוקראינה נגבים בגלל נשק איראני. איראן מכחישה שהיא מספקת מל"טים למלחמה, אבל היא משקרת. הם תוקפים בכל רחבי אוקראינה עם מל"טים מתאבדים. זה רק קצה הקרחון".
 
ובתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג ייפגש היום בערב עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן. הפגישה תערך היום בשעה 19:45 (שעון ישראל).
נשיא המדינה יצחק הרצוג יציג תמונות לגורמים המדיניים עמם ייפגש, בהם ניתן לראות כטב"מי נפץ מסוג "שאהד-136" שהוכנו לשיגור במסגרת תרגיל שהתקיים באיראן בדצמבר 2021. באחת התמונות ניתן לראות את אותו דגם כטב"ם כפי שנפל במסגרת הלחימה באוקראינה.
חרף ההכחשות האיראניות והניסיונות לטשטש את החותם האיראני ע"י הטבעת כיתובים ברוסית, ניתן לראות בתמונות כי מייצבי הכטב"מים זהים במבניהם, ממדיהם, ואופן מספורם.
נשיא המדינה הרצוג אמר בהקשר זה כי: "פעם נוספת איראן מוכיחה שלא ניתן לסמוך עליה ושבכל אזור בו יש הרג, סבל ושנאה – שם היא נמצאת. כלי הנשק האיראניים משחקים תפקיד מרכזי בערעור היציבות העולמית, ועל הקהילה הבינלאומית להפיק את הלקחים – עכשיו ובעתיד. עם איראן יש לדבר בשפה אחת – נחושה, מאוחדת וחסרת פשרות. כפי שאנחנו לומדים שוב ושוב, על כל היסוס בעניינה – משלמים מחיר".
עוד מדברי הרצוג: "בחודשים האחרונים המשטר האיראני מראה בפני המערב את אופיו האמיתי, שישראל מכירה כבר שנים רבות. לא ניתן להתעלם מכך שהמשטר באיראן נוהג באלימות כלפי אזרחיו שלו ופועל לדיכוי אכזרי במחאת החיג'אב תוך הפרת זכויות אדם בוטה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה