השוק

המהפכה הבנקאית עוברת שלב: כל הפרטים על הצעד של בנק ישראל

המפקח על הבנקים דני חחיאשווילי חשף לפני זמן לא רב בנאום שנשא כי בכוונת הבנק לבחון מתן רישיון בנקאי מדורג; כעת המהפכה הזו עושה עוד צעד משמעותי קדימה ואם היא תצליח הרי שהמערכת הבנקאית תעבור מהפיכה בזמן קצר מאוד
ניצן כהן | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
בנק ישראל לוקח את התחרות בעולם הפיננסים לשלבים המעשיים שלהם ואחרי שדני חחיאשווילי, המפקח על הבנקים, אמר לא מכבר כי בכוונת בנק ישראל לאסדר רישיונות בנקאיים מדורגים, מקים נגיד בנק ישראל ועדה שתסדיר את הנושא בפועל. בראש הוועדה יעמוד במפקח על הבנקים וזו אמירה משמעותית של הנגיד, פרופ' אמיר ירון.
אם כן, רישיון בנקאי מדורג הוא למעשה מהפיכה משמעותית בעולם הפיננסים הישראלי וזה אומר שאם בנק ישראל מחזיק ברישיון לקבל פיקדונות ולתת אשראי והלוואות הרי שניתן יהיה לפצל את הדברים כך שגוף פיננסי יוכל לדוגמא לספוג פיקדונות ולתת אשראי קצר או כל מה דבר אחר שניתן להעלות על הדעת. וכל זה יהיה תחת רישיון מתאים ותחת פיקוח (הדוק) של בנק ישראל, מה שאמור לייצר ביטחון לציבור לעשות שימוש בכלים החדשים.
 
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "גיוס פיקדונות מהציבור ומתן אשראי מתוכם מחייב קבלת רישיון בנק מבנק ישראל, כדי להבטיח שמירה מיטבית על כספי המפקידים ועל פי כל סטנדרט בינלאומי.
"על מנת להמשיך לעודד את התחרות והחדשנות במערכת הפיננסית ובפרט במערכת הבנקאית, אנו מבקשים לקדם מתן רישיון תאגיד בנקאי לגופים חוץ בנקאיים, תחתיו יוכלו גופים כאמור לגייס פיקדונות מהציבור בשילוב עם עיסוקים פיננסיים נוספים. לצורך כך, הקמנו ועדה בראשות המפקח על הבנקים שתפקידיה יהיו לזהות את חסמי הכניסה ולגבש מתווה שיאפשר רישוי בנקים ופיקוח מותאם בהתאם לרמת הסיכון של גופים אלו".
המפקח על הבנקים, דני חחיאשוילי: "הגברת התחרות במערכת הבנקאית הוא אחד מנושאי המיקוד בעבודת הפיקוח. מתן רישיון תאגיד בנקאי לגופים חוץ בנקאיים קיימים הוא בעל פוטנציאל להגביר את התחרות, הן בצד האשראי והן בצד הפיקדונות, וכפועל יוצא מכך, להיטיב עם ציבור הלקוחות באמצעות הוזלת עלויות המוצרים הבנקאיים ושיפור השירות הבנקאי, בעיקר למשקי הבית והעסקים הקטנים.
"מבנה החקיקה והרגולציה הבנקאית הנוכחית מגבילים את היכולת של גופים חוץ בנקאיים להיכנס לתוך העולם הבנקאי. הוועדה שאנו מקימים תבחן ותמליץ על מדיניות, תיקוני חקיקה ורגולציה שיפחיתו את חסמי הכניסה לקבלת רישיון תאגיד בנקאי, תוך שמירה על כספי הלקוחות המפקידים ויציבות המערכת הפיננסית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה