השוק

שוק הנדל"ן: מחירי הדירות עלו בינואר ב-1%, זה מחיר דירה ממוצעת

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי מחירי הדירות עלו בחודש ינואר ב-0.9% אולם קצב התפתחות המחירים עדיין מצביע על ירידת מחירים בענף שנמצא בקיפאון בגלל המלחמה והריבית הגבוהה
ניצן כהן |  1
השקעות במיאמי (צילום shutterstock, freepik)
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בחודש ינואר עלו מחירי הדירות בישראל ב-0.9% שזה נתון חיובי לקבלנים ובכלל לכלכלה הישראלית. יחד עם זאת, במונחים שנתיים אנחנו עדיין מדברים על ירידת מחירים של 1.4%.
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בפילוח לפי מחוזות נמצאו ירידות מחירים במחוזות: תל-אביב (4.4%), ירושלים (1.3%), מרכז (0.8%) ודרום (0.1%). לעומת זאת, עליות מחירים נמצאו במחזות: צפון (3.3%) וחיפה (0.3%). מדד מחירי הדירות החדשות השנתי ירד ב-2.7%. ברבעון הרביעי של שנת 2023 מחיר ממוצע כלל ארצי עמד על 2.53 מיליון שקל, עלייה של 2.3% בהשוואה למחיר הממוצע ברבעון הקודם (2.1 מיליון שקל).
 
צריך לזכור שצד הביקוש לדירות נמצא כאן ומתחיל כנראה להתפתח ביקוש כבוש לנדל"ן והכוונה היא בעיקר לדירות יחד עם זאת אנחנו רואים שעדיין קצב ביצועי המשכנתאות נמוך ועומד על כ-5 מיליארד שקל מידי חודש וזה נובע בעיקר מהריבית הגבוהה שמקשה על משקי הבית לעבור חיתום בנקאי.
לסיפור של שוק הנדל"ן צריך להוסיף את המלחמה שגרמה לכך שאתרי הבניה ריקים מעובדים וזה אומר שצד ההיצע שנמצא כגרע בסדר פחות או יותר הולך להיות בשנתיים או שלוש הקרובים מצומצם יותר, הרבה יותר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שימשיכו חפמפם נדלן ולהשאר עם עשרות אלפי דירות ריקות (ל"ת)
    מוטי 02/2024/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור