השוק

המע"מ יעלה ל-18%; ביקורת חריפה על הממשלה: "המהלך ידרדר אלפי משפחות לעוני"

ועדת הכספים הכריעה כי שיעור מס ערך מוסף בישראל יעלה ב-1 בינואר 2025. ההכנסה הנוספת הצפויה מהצעד של העלאת המע"מ תגיע ל-7.2 מיליארד שקל. העלאת המע"מ צפויה לתרום 0.6% לפחות למדד המחירים לצרכן בשנה הבאה. מנכ"ל לתת: "עוד חרב על צווארן של האוכלוסיות מעוטות היכולת במדינה"
מערכת ice |  2
עוני (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
שיעור מס ערך מוסף בישראל יעלה ב-1 בינואר 2025 באחוז אחד ל-18%. כך החליטה היום (שלישי) ועדת הכספים של הכנסת. שיעור המע"מ לא השתנה בארץ מאז שנת 2015 כאשר שר האוצר דאז, משה כחלון, יזם את הורדתו מ-18% ל-17%, כדי לסייע בהעלאת הפעילות הכלכלית והצמיחה במשק. 
ההכנסה הנוספת הצפויה מהצעד של העלאת המע"מ תגיע ל-7.2 מיליארד שקל בתנאי שהצריכה במשק לא תקטן עקב העלאת שיעור המע"מ. במשרדי ראש הממשלה והאוצר הוחלט על ההעלאה נוכח הגירעון העצום בתקציב המדינה וזאת חרף הבטחתו של ראש הממשלה  רק לפני חודשיים שלא יהיו העלאות מיסים.
 
גורמים כלכליים במשק ציינו כי מדובר בהחלטה רעה בתקופה שבה רבים ממשקי הבית מצויים בקשיים כלכליים נוכח המלחמה. העלאת המע"מ צפויה לתרום 0.6% לפחות למדד המחירים לצרכן בשנה הבאה.
ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת התייחס הערב (שלישי) להעלאת המע"מ: "העלאת המע"מ מהווה עוד חרב על צווארן של האוכלוסיות מעוטות היכולת בישראל שתיפגענה ראשונות מהכבדת נטל המס. במקום לחזק את השכבות המוחלשות, המהוות כרבע מהחברה הישראלית, ולהקצות משאבים ייעודיים להתמודדות עם המשבר הכלכלי - הקיצוץ הרוחבי בתקציב, לרבות בהוצאה החברתית ובתמיכות לארגוני החברה האזרחית וכן העלאת המע"מ הצפויה - יביאו להתדרדרות של אלפי משפחות נוספות למצוקה כלכלית". 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כרטיס נטען לנזקקים
    אחת שאיכפת לה 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר דרעי בושה וכלימה לכתוב שקיבלנו בראש השנה 2023. לא קיבלתי במשך כל שנת 2023 ולא ב - 2024. אתם חגגתם ואנחנו בכינו. בושה וכלימה. אתם מעלים משכורות והטבות.לעצמכם אותנו זרקתם לאשפתות. בורא עולם רואה הכל. כשהייתי מתקשרת לשאול. ענו לי זה בדרך. אמרתי גם אם היו שולחים על צב היה מגיע מזמן. זלזול בשכבה החלשה. ועד עתהלא קיבלנו כלום. העיקר הובטח. יודעים רק לקבל ולא לתת. דאגו רק ליקיריהם. אותנו השאירו חסרי כל. לא יסלח לכם.
    סגור
  • 1.
    עצוב מאוד אבל זכרו שהם לא עובדים עבורכם
    שלמה 02/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שעצוב שהמשפחות מעוטות היכולת מצביעות דווקא לאותה ממשלה שדופקת אותם שנים ולא השכילו ללמוד לשנות את השקפתם ולבחור באנשים הרבה יותר מתאימים להם שידאגו להוציאם ממעגל העוני....
    סגור