השוק

טבע חוצה את הקווים: תרופה עבור שוק בשווי 12.2 מיליארד דולר

חברת הפארמה הישראלית חברה לאלבוטק האיסלנדית, ויחד קיבלו את אישורו של ה-FDA למכירת התרופה סימלאנדי ברחבי ארה"ב. מדובר במקבילה להומירה, המיועדת לטיפול בסוגים שונים של דלקת מפרקים שגרונית, וגם במחלות כגון קרוהן. סגן הנשיא ד"ר אריק יוז: "אבן דרך חשובה לשותפות, אפשרויות טיפול נוספות לחולים"
מערכת ice | 
ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ"ל טבע (צילום אלעד מלכה, אייל תגר)
חברת טבע קיבלה את אישורו של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), לצד שותפתה אלבוטק (Alvotech) האיסלנדית, למכירת התרופה סימלאנדי (Simlandi) ברחבי ארצות הברית. התרופה מיועדת לטיפול בשיגרון כרוני ומיועדת לשוק המוערך כיום בכ-12.2 מיליארד דולר.  
בהודעת שתי החברות שפורסמה לכלי התקשורת, התרופה היא ביוסימילרית (תרופה ביולוגיות זהה או דומה למקור) להומירה (Humira), המיועדת לטיפול בשורת מחלות כמו סוגים שונים של דלקת מפרקים שגרונית של מבוגרים, מחלת קרוהן, קוליטיס כיבית ופסוריאזיס רובד של מבוגרים.
 
בשנת 2023, הומירה הייתה אחד ממוצרי התרופות הרווחיים ביותר בעולם. טבע היא השותפה האסטרטגית של אלבוטק למסחור בלעדי של סימלאנדי בארה"ב. בשונה מתרופות ביוסימילרית אחרות להומירה, התרופה של שתי החברות זהה לתרופת המקור ויכולה להיחשב בחלקים מארה"ב כתרופה חלופית לתרופת המקור.
 
ד"ר אריק יוז, סגן נשיא בכיר למו"פ עולמי ומנהל רפואה ראשי בטבע: "ביוסימילרים יוצרים הזדמנויות לחיסכון בעלויות במערכת הבריאות ומציגים אפשרויות טיפול נוספות לחולים. אישור זה מסמן אבן דרך חשובה לשותפות של טבע ואלבוטק לשתף פעולה בשבעה ביוסימילרים ולהרחיב את הזמינות, הגישה והקליטה של ביוסימילרים בארה"ב".
 
באוגוסט 2020, אלבוטק וטבע התקשרו בשותפות אסטרטגית למסחור בלעדי של חמישה מהמועמדים למוצר הביוסימילר של אלבוטק, ובאוגוסט 2023 הרחיבו את השותפות כך שתכלול שני ביוסימילרים נוספים. אלבוטק מטפלת בפיתוח ובייצור, וטבע אחראית על המסחור בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה