השוק

המפקח על הבנקים למערכת: תבחנו היטב את מדיניות חלוקת הדיווידנדים שלכם

המפקח על הבנקים, דני חחיאשווילי, פנה למערכת הבנקאית בבקשה כי זו תבחן היטב את מדיניות חלוקת הדיווידנדים שלה לאור המצב הכלכלי בישראל והחשש מפני ירידה בכושר הפירעון של הציבור
ניצן כהן | 
דניאל חחיאשווילי (צילום דוברות בנק ישראל)
המפקח על הבנקים, דני חחיאשווילי, פנה לבנקים במכתב בו הוא מבקש מהם לבחון את חלוקת הדיווינדנים שלהם לאור המצב הכלכלי בישראל והחשש מפני ירידה בכושר הפירעון של הציבור הישראלי.
בתקופה הקרובה יתחילו הבנקים לפרסם את הדוחות הכספיים שלהם והדירקטוריונים יצטרכו להחליט אם לחלק הרבעון דיווידנד. חחיאשווילי ספק מבקש ספק רומז למערכת לבחון האם זה הזמן הנכון לחלק דיווידנד כשהמערכת הבנקאית אמורה להגדיל את היקף ההפרשה לחובות מסופקים הקבוצתית (בשונה מההפרשה הרגילה) בשל המלחמה והחשש מפני ירידה בכושר הפירעון של הציבור.
אם כן, לקראת פרסום הדוחות של הבנקים כדאי להזכיר את השוק בו הם פועלים. המערכת הבנקאית נהנתה מאוד בשנתיים האחרונות מהריבית הגבוהה אולם מדובר בהכנסות שלא יחזרו עוד הרבה זמן בעיקר לאור העובדה כי הריבית נמצאת בתוואי יורד והאינפלציה נמצאת גם היא בתוואי כזה וזה אומר ירידה בהכנסות של המערכת.
מעבר לזה המערכת הבנקאית חשופה לחקיקה פופוליסטית שמטילה עליה מס אקסלוסיבי רק על הבנקים (6% מהרווחים) וגם זה אומר שחקיה ברווחים.
 
מעבר לתענוג הזה, הרי שהמערכת הבנקאית שהיא שיקוף של הכלכלה המקומית נמצאת במצב בו קיים חשש מירידה ביכולת הפירעון של הלווים וזה אומר שהמערכת צריכה להגדיל את ההפרשה הקבוצתית לחובות מסופקים מה שישמור על היציבות שלהם בתרחיש קיצון.
כל אלה מביאים את המפקח על הבנקים לבקש/ לרמוז לבנקים לבחון היטב את חלוקת הדיווידנדים הקרובה שהיא חשובה מאוד למשקיעים, ככל שתהיה כזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה