השוק

חברות הביטוח ישלמו מיליונים למבוטחים: מי זכאי להחזר הכספי?

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, מסר ל-13 חברות ביטוח שעליהן להשיב סכום בסך 20 מיליון שקל למבוטחים שנמצא אצלם כפל ביטוחי חובה בין השנים 2015 ל-2019. ""במקומות בהם מידע אודות כפל ביטוח קיים וזמין לחברות הביטוח, מצופה מהן לפעול על מנת לברר את הסיבות לכפל מול המבוטחים וליידע אותם", מסר גל
מערכת ice | 
חברות ביטוח (צילום Pixabay, פזית עוז, מתוך אתר איילון, פייסבוק/יורם נוה, פלאש 90)
בזכות הוראה שנמסרה היום (ראשון) על ידי הממונה על רשות שוק ההון, עמית גל, כ-13 חברות הביטוח יאלצו להשיב 20 מיליון שקל למבוטחים בתחום ביטוחי החובה שנמצאו אצלם כפל ביטוחים. מדובר על 39 אלף מקרים של פוליסות כפולות שנמצאו בין השנים 2015 ל-2019.
לפי פרסום של כלכליסט, חברות הביטוח למעשה גבו תשלום משני מבוטחים שונים על אותו הרכב, עבור אותה תקופת הביטוח, למרות שלא נשאו בסיכון כפול. הרשות בדיקה כל אחת מהשנים בהם הופקה יותר מפוליסת ביטוח רכב חובה אחת בנוגע למספר רישוי באותה חברת ביטוח. החברות טענו להגנתן כי מדובר במקרים בהם המבוטח מכר את רכבו ולא ביטל את פוליסת הביטוח, ואילו הבעלים החדשים רכש ביטוח חדש מבלי לדעת שקיים כבר ביטוח בתוקף.
 
עמית גל, הממונה על שוק ההון: "ביקורת הרשות שנערכה בכל חברות הביטוח בתחום ביטוח רכב חובה היא חלק חשוב מהפעולות שמבוצעות על ידי הרשות לשמירה על מסגרת התנהלות הוגנת ושקופה של חברות הביטוח מול ציבור המבוטחים. שוק פיננסי הוגן ומתקדם הוא הכרחי לתמיכת הפעילות הכלכלית במשק ולשמירה על טובת הצרכנים".
עוד הוא הוסיף: "במקומות בהם מידע אודות כפל ביטוח קיים וזמין לחברות הביטוח, מצופה מהן לפעול על מנת לברר את הסיבות לכפל מול המבוטחים וליידע אותם בהתאם. הרשות תמשיך לפעול להבטחת התנהלות הוגנת כלפי המבוטחים והחוסכים בכל ענפי הביטוח והחיסכון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה