השוק

אהרון פרנקל נגד אלי עזור: עסקת המיליארד במאגר תמר

המיליארדר אהרון פרנקל רכש 3.5% ממניות במאגר תמר, עסקה שמוערכת בלא פחות ממיליארד שקל, שהם כ-250 מיליון דולר. לאחר שהשווה את אחזקותיו לאלו של איש העסקים אלי עזור, נראה כי צפוי להתפתח מאבק שליטה בין השניים
מערכת ice | 
אהרון פרנקל (צילום ויקיפדיה)
קרן תשתיות ישראל וחברת הביטוח הראל מכרו לאיל ההון אהרון פרנקל 3.5% מהזכויות במאגר תמר, עסקה ששוויה עומד על לא פחות ממיליארד שקל. העסקה משקפת שווי שוק  של כ-29 מיליארד שקל (כ-7.8 מיליארד דולר) למאגר תמר. העסקה נעשתה באמצעות מכירת כל אחזקותיהן של הראל ותש"י, המנוהלת על ידי ירון קסטנבאום בשותפות אוורסט.
לאחר הרכישה מחזיק פרנקל כ-14.5% ממניות מאגר תמר - והוא הופך להיות בעלי המניות הרביעי בגודלו. בתמר פטרוליום המחזיקה כ-16.75% ממאגר תמר, פרנקל מחזיק 24.99% מעל איש העסקים אלי עזור המחזיק ב-24.49%. בחודש יולי האחרון איש העסקים שכבר החזיק 4% ממניות המאגר השלים רכישה של 20% נוספים מתמר פטרוליום תמורת סכום של 292 מיליון שקל.

אלי עזור (במרכז). צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90
​העסקה ההיא בוצעה מול שלושה גופים: חברות הביטוח הראל ומגדל וקרן הגידור ברוש, העסקה תיעשה לפי שווי של 1.46 מיליארד שקל. פרנקל רכש בעבר את ההחזקה במסגרת אופציה שהייתה לו מול ממשלת דובאי. המפעילה של מאגר תמר היא חברת שברון שמחזיקה ב-25% מהמאגר.
מובדלה אנרג'י מחזיקה ב-11% מהזכויות במאגר, ישראמקו מחזיקה ב-28.75% מהזכויות, דור חיפושי גז ב-3.5% ושותפות אוורסט ב-3.5% מהזכויות במאגר תמר. אהרון פרנקל כבר מחזיק בעקיפין ב-4.1% ממאגר תמר לאחר שרכש בקיץ 2023 עוד 20% ממניותיה של החברה הציבורית תמר פטרוליום, שמחזיקה ב-16.75% מהזכויות במאגר תמר.
 
עסקה זו הפכה את פרנקל לשחקן משמעותי במאגר תמר ובשוק האנרגיה הישראלי היות שהוא השווה את אחזקותיו לאלו של בעל המניות הגדול במאגר אלי עזור.  העסקה ב-2023 נעשתה תמורת 292 מיליון שקל כלומר לפי שווי חברה של 1.46 מיליארד שקל. מניית תמר פטרוליום עלתה מאז ב-35%. מאגר תמר מפיק גז טבעי וקונדנסט ומוכר אותו לחברת החשמל, ליצרני חשמל פרטיים ולחברות Blue Ocean Energy ודליה אנרגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה