השוק

נמל אשדוד בדרך להנפקת ענק: "גם עובדי הנמל יקבלו חבילה"

יו"ר נמל אשדוד, שאול שניידר, חשף כי הנמל נמצא במגעים בדרך להנפקה של  49% ממניותיו לציבור, זאת כחלק מהצורך להתייעלות ולגיוס הון: "זקוקים  להשקעות ולכספים כדי להיות תחרותיים יותר"
מערכת ice | 
נמל אשדוד עם צעד דרמטי (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר, shutterstock)
יו"ר נמל אשדוד, שאול שניידר, חשף היום (רביעי) בכנס התשתיות של "גלובס" כי נמל אשדוד צריך לצאת בקרוב להנפקה של 49% ממניותיו לציבור, זאת כחלק מהצורך להתייעלות ולגיוס הון. שניידר סיפר כי הנמל כבר נמצא בשיחות עם רשות החברות וההסתדרות בנוגע להנפקה, וכי גם העובדים של הנמל צפויים להרוויח מכך בגדול.
כידוע, נמל אשדוד הוא הנמל היחיד שלא בבעלות פרטית והוא למעשה מופעל על ידי מדינת ישראל. בעבר, היו דיבורים סביב הנפקה של נמל אשדוד, אך אלה לא בשלו לכדי הנפקה של ממש. כעת, טוען שניידר כי בעקבות הצורך בגיוס הון, הוא חושב שהדרך הטובה ביותר להנפיק 49% מנמל אשדוד לציבור, וכי הם כבר נמצאים בשיחות על כך כאמור.
 
בנוסף על כך, חשף יו"ר נמל אשדוד כי "נמל אשדוד זה גוף שזקוק להשקעות ולכספים כדי להיות תחרותי יותר. אפשר לבצע הנפקה של מניות מיעוט. אנחנו מדברים על זה עם רשות החברות וגם ההסתדרות בתמונה. אנחנו במהלך הערכת שווי ראשונה, מדובר במספר מיליארדים. בהמשך, פרגן שאול שניידר לעובדים המסורים של נמל אשדוד וטען כי אחרי ההנפקה הם "זכאים וראויים לקבל חבילה כתוצאה מכך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה