השוק

איש העסקים רוצה לרכוש את טיקטוק ב-90% הנחה - זו הסיבה

ברקע סערת טיקטוק בארצות הברית: איש העסקים הקנדי, קווין א'ולירי, מעוניין לרכוש את הרשת החברתית השנויה במחלוקת, אך עסקה שכזו כפופה לאישור הבית הלבן
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום unsplash)
מרגע שהושקה, הרשת החברתית טיקטוק מותגה כשנויה במחלוקות, אולי בעקבות המדינה ממנה יצאה, סין. לאחרונה עלתה הרשת לכותרות סביב התוכן הקיצוני והפוגעני שמפורסם בה, כאשר סערה גדולה נוצרה סביב הנושא, שהגיעה עד לבית הלבן ונשיא ארצות הברית.
היום (שישי) דווח ברשת CNBC כי איש העסקים הקנדי, קווין א'ולירי, מעוניין לרכוש את הרשת החברתית השנויה במחלוקת, אך עסקה שכזו כפופה לאישור הבית הלבן. על פי הדיווח הצעתו הראשונית תעמוד על סכום שבין 20 ל-30 מיליון דולר, כאשר מדובר בסכום הנמוך בכ-90% מהסכומים עליהם דובר בעסקאות קודמות שכמעט יצאו לפועל, והסיבה היא שככל הנראה הממשל הסיני לא יהיה מוכן למכור את האלגוריתם של הרשת.
המאבק של הממשל האמריקאי נגד הרשת החברתית הסינית טיקטוק שנמצאת בבעלות ByteDance, עלה שלב כאשר בית הנבחרים האמריקאי אישר ברוב קולות את הצעת החוק שתאסור על השימוש ברשת החברתית ברחבי ארה"ב. על פי פרטי החוק החדש, ממשל ביידן הציב ל-ByteDance, אולטימטום של חצי שנה למכור את טיקטוק לחברה לא סינית ובמידה והדבר לא יתרחש, טיקטוק תאלץ להיפרד מהשוק האמריקאי.
 
עוד דווח לאחרונה כי סטיבן מנוצ'ין, פוליטיקאי אמריקאי-יהודי שכיהן כמזכיר האוצר של ארצות הברית וקודם לכן היה איש עסקים, אמר כי הוא מתכנן לרכוש את האפליקצייה. "אני חושב שהחקיקה צריכה לעבור, ואני חושב שטיקטוק צריכה להימכר. זה עסק מעולה ואני מתכוון לארגן קבוצה לרכישה", אמר. למרות דבריו הנחרצים, טרם פירט מי יהיו המשקיעים הנוספים. 
לא רק בארה"ב סולדים מהרשת, בחודש יוני בשנת 2020, לאחר תקרית אלימה במיוחד בגבול הודו-סין שהובילה למותם של 20 חיילים הודים, הממשלה ההודית אסרה באופן מפתיע על שימוש באפליקציה הסינית טיקטוק ולעוד כמה אפליקציות סיניות, ובכך מנעה יותר מ-200 מיליון משתמשים במדינה להשתמש באפליקציה.
הדבר עורר סערה רבה במדינה משום שאזרחים רבים השתמשו באפליקציה הפופולרית, ורבים מהם ניצלו אותה בשביל להפוך לכוכבי רשת או משפיענים בקהילת הבידור המקומית. עם זאת, בהמשך הם הצליחו למצוא דרכים חלופיות להשתמש בה ורבים חמקו מהאיסור הגורף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה