השוק

חברת הנדל"ן הזו קורסת: חובות ענק של מיליארד שקל

הנאמנים של 'רום כנרת' חושפים לגבי החוב כי ישנם יותר מ־450 נושים שתבעו את רום כנרת, עבור למעלה ממיליארד שקל. בין מאות הנושים ישנם עובדים ורוכשי דירות, החובות כוללים 112 מיליון שקל למובטחים, בעיקר לגופים פיננסיים
מערכת ice |  6
נדלן (צילום shutterstock, פלאש 90)
הנאמנים של חברת יזום הנדל"ן רום כנרת, עו"ד אהוד גינדס ועו"ד שי מילוא חושפים חובות עתק בתשובתם לבית המשפט בקשר להצעת הרכישה שהגישה קבוצת משקיעים. הנאמנים דוחים את ההצעה וטוענים לפי גלובס כי אין מדובר בהצעה בעלת ערך כלשהו.
עוד נחשף לגבי החוב כי ישנם יותר מ־450 נושים שתבעו את רום כנרת, עבור למעלה ממיליארד שקל. בין מאות הנושים ישנם עובדים ורוכשי דירות, החובות כוללים 112 מיליון שקל למובטחים, בעיקר לגופים פיננסיים, עוד 190 מיליון שקל גובה הצעת הרכישה כשאף אחד מהפרויקטים לא הושלם לפי גלובס.
 
הדוח של הנאמנים גם קבע כי: "קבוצת רום כנרת עשתה שימוש ממולח במערכת שיווק משומנת, אולם הלכה ולמעשה - אף אחד מהפרויקטים שלה לא הושלם, וחלקם בשלבים התחלתיים. לא רק שאין בהצעה כדי לסייע לנושים, יש בה כדי לגרום להם נזקים נוספים. ההצעה נטולת כדאיות או תוכן ממשי, ואינה עולה בקנה אחד עם תוכנית הפעולה של הנאמנים אשר קרמה עור וגידים", כותבים הנאמנים לבית המשפט. 
עוד צוין: "מדובר באסופת סיסמאות ו'תרופת פלא', אשר נוסו בעבר על רוכשי הדירות ונושי החברה ללא הצלחה יתרה, בלשון המעטה. הצעת הסדר שכזו מבקשת לדון את הרוכשים, את הנושים ואת החברה עצמה להשמדת ערך ללא הצדקה, ולנזקים בלתי מתקבלים על הדעת". 
על הצעת ההסדר כתבו: "מותנה בהתקיימותם של שלל תנאים שהסיכוי להתקיימותם אינו ברור כלל ועיקר, בוודאי לא בתוך פרק זמן הגיוני וסביר. קבלת הצעה מרובת תנאים וסייגים שכזו לא זו בלבד שתוריד לטמיון את מאמצי הנאמנים להצלת הפרויקטים, אלא אף תגרום לעיכובים ממושכים בקידום פרויקטים שונים ותכניס את הרוכשים, את הנושים ואת החברה לסחרור חסר תוחלת שסופו נזקים חמורים פי כמה וכמה". 
עו"ד צורי ללוש, שמייצג את קבוצת המשקיעים טוען: "בשלב זה קבוצת המשקיעים לומדת את תשובת הנאמנים וממתינה לעמדת הממונה. עם זאת, מעיון ראשוני, המשקיעים סבורים שהצעתם מהווה פתרון ראוי ומאוזן הן לציבור רוכשי הזכויות בקבוצות הרכישה והן לקבוצות הנושים האחרות לסוגיהם".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    איך מגיעים לחובות כאלה בלי ידיעת של הבנקים ? (ל"ת)
    חזי 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    ואיפה עורכי הדין של הרוכשים? של החברה? וערבויות לפי חוק
    ובכן... 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מכר דירות? כולם עצמו עיניים ? פשוט לא ברור לי איך אין אחד שפיקח שהתריע שדיווח .
    סגור
  • 2.
    איפה הם בונים? (ל"ת)
    North Star 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • בונים על הנייר
    רומי 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה למה הם איפה שהם
    סגור
  • 1.
    זה סופם של הקבלנים גזלני הנדלן מהציבור
    מנ 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ביבי מה קורה עם מחירי הנדלן גם שם כישלון
    סגור
  • מסכנים הקונים
    חיים 03/2024/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הבעיה לא הקבלנים. שיפסידו הכל בגלל תאוות הבצע שלהם. מסכנים הקונים ששמו את רוב כספם על קרן הצבי.
    סגור