השוק

אנבידיה במהלך היסטורי: מדוע מוכרת את המניה במחירי רצפה?

ברקע עלייתה של מנית אבידיה במאות אחוזים בשנים האחרונות, ענקית השבבים מאפשרת לעובדיה להפריש חלק משכרם לקרן ייעודית עבור קניית מניות - במחיר משתלם בהרבה ממה שמוצע בשוק. אז איך זה עובד, ומי המרוויחים העיקריים?
מערכת ice | 
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock)
מנייתה של אנבידיה צמחה בלא פחות מ-225% במהלך השנה האחרונה, ובהחלט ניתן לסווג זאת כמגמה שמתרחשת בשנים האחרונות. הדבר מצליח להיטיב עם העובדים שמצליחים לייצר הכנסות נוספות באמצעות הפרשה משכרם לקרן נפרדת עבור קניית מניות - במחיר נמוך בהרבה ממה שמוצע בשוק. איך זה עובד, ומי המרוויחים העיקריים?
כפי שפורסם בגלובס, עובדי החברה יכולים להפריש בין 1% ל-15% משכרם בכל חודש לקרן ייעודית שמטרתה לרכוש את מניות החברה אחת לחצי שנה. כמו כן, ענקית השבבים מעניקה לעובדיה את הזכות לרכוש את המניה במחיר הנמוך ביותר עד שנתיים אחורה – כלומר במחירים נמוכים בהרבה. לדוגמה, מחיר המניה כעת עומד על 904 דולר, אך העובדים זכאים לרכוש אותה במחיר של 103 דולר, שהוא הנמוך ביותר בשנתיים האחרונות.
 
מדובר למעשה בתמריץ נוסף של חברות הייטק להשאיר את העובדים בחברות. אנבידיה היא לא הראשונה שמאפשרת את האופציה הזאת, גם אפל מאפשרת לעובדיה לרכוש מניות במחיר נמוך בהרבה, ואינטל עוקבת אחר אותו הקו. חשוב לציין כי בניגוד לחברות אחרות, אנבידיה לא נוהגת לחלק בונוסים לעובדיה, אשר יכולים להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים בשנה עבור מהנדסים בכירים בתחום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה