השוק

קרן פימי בעסקה מסקרנת עם פייטון: רכישה ב-123 מיליון שקל

ענקית ההשקעות רוכשת את השליטה המשותפת בחברה, לפי שווי של כ-340 מיליון שקל. הבעלים הנוכחי דויד יטיב ופימי יחזיקו ב-30% מהמניות כל אחד. פייטון נחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום השנאים הפלאנריים, ומשרתת תאגידים בארץ ובחו"ל בתעשיית הרכבים החשמליים, התעופה והחלל ועוד

מערכת ice |  1
לילך אשר טופילסקי (צילום תומי הרפז, shutterstock)
האסיפה הכללית של פייטון תעשיות אישרה הבוקר (שלישי) את רכישת השליטה המשותפת של קרן פימי בחברה. קרן פימי תרכוש מדויד יטיב 1 מיליון מניות לפי שווי של 50 שקל למנייה, בסך של 50 מיליון שקל, וכן תשקיע בחברה במחיר זהה של 50 שקל למנייה, בסך של כ-73 מיליון שקל, כך שתחזיק ב-30% ממניות פייטון תעשיות,  ובתמורה כוללת של כ-123 מיליון שקל. העסקה תושלם סופית בחודש הקרוב. 
חברת פייטון תעשיות, באמצעות חברות המוחזקות על ידיה ובעיקר פייטון פלאנר מגנטיקס בע"מ (אשר נסחרת בבורסת בריסל) עוסקת בפיתוח, ייצור, מסחר ושיווק של שנאים פלאנרים ייחודיים מסוגים שונים. החברה נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום שנאים פלאנריים (שנאים מישוריים / שטוחים זעירים המאופיינים ברמות נצילות גבוהה).
 
פייטון משרתת חברות מובילות בארץ ובחו"ל במגוון תעשיות לרבות רכבים חשמליים, תעופה וחלל, תקשורת, אלקטרוניקה, שווקים צבאיים וציוד לייצור מוליכים למחצה. לחברה מפעלים באנגליה, ארה"ב שמאפשרים את הפריסה הגאוגרפית. החברה הוקמה בשנת 1987 ומטה החברה הינו בנס ציונה. ומעסיקה כ-180 עובדים.
קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים של מעל 7 מיליארד דולר. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה ב- 101 חברות ומימשה 69 מהן בהיקף עסקאות של למעלה מ-7.5 מיליארד דולר.
הקרן מעסיקה כיום למעלה מ-55,000 עובדים ופועלת בכ-50 מפעלים בישראל ועוד עשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם. הקרן משקיעה בחברות ישראליות ובחברות שיש להן זיקה לישראל. הקרן השקיעה עד היום במגוון תחומים רחב הכולל את מרבית ענפי התעשייה, המסחר והשירותים. הקרן איננה משקיעה בנדל"ן ובחברות בתחום הפיננסים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגיע לדוד והקרן פרס ישראל
    ילדי ישראל 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השקעה בחברות תעשיה מסורתית , פיתוחן והשבחתן מחזקת את כלכלת ישראל . חסרים הרבה מקומות עבודה בתחום שהממשלה מזניחה .
    סגור